معاون و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: کالاهای اساسی شامل شکر، برنج، روغن خوراکی و سایر اقلام برای سیل‌زدگان شهرستان چابهار تامین شده و بزودی به طور رایگان توزیع می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین مدرس خیابانی در بازدید از مناطق سیل‌زده دشتیاری، پلان و منطقه عورکی چابهار در جمع مردم اظهار کرد: یکی از اهداف این سفر شناسایی و بررسی مشکلات اهالی مناطق سیل‌زده، ارائه راهکارهای اجرایی برای تقویت معیشت و ایجاد مشاغل جایگزین برای اهالی این مناطق است.

وی افزود: با توجه به درخواست مردم به ویژه دانش‌آموزان برای رفع مشکل تردد از رودخانه کاجو هزینه ساخت ۳ دستگاه پل عابر پیاده فلزی برای تسهیل تردد دانش آموزان بخش پلان را تقبل می‌کنیم تا موجب شادی و رضایتمندی دانش‌آموزان شود.

معاون و قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: در زمینه تحقق مسئولیت اجتماعی نهادهای دولتی تامین هزار و ۵۰۰ کالای اساسی و توزیع رایگان و تامین نهاده دامی برای دامداران مناطق سیل‌زده به میزان ۵۰۰ تن مورد درخواست فرماندار چابهار است که این امر نیز پیگیری و عملی می‌شود.

این مسئول ادامه داد: توزیع ۲۰ هزار دفترچه دانش‌آموزی برای کمک به دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده در حال پیگیری است که برنامه توزیع آن از طریق آموزش و پرورش انجام خواهد شد. همچنین دستورات لازم برای صدور کارت مبادلات مرزی (پیله وری) برای متقاضیان و تجار محلی ساکن در مناطق سیل‌زده  به ویژه ساکنان بخش پلان و دشتیاری برای واردات دام سبک مولد از طریق مرز ریمدان انجام شده است.

مدرس ازپیگیری‌های لازم برای ساخت ناحیه صنعتی در بخش پلان با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی منطقه دشتیاری و ظرفیت مرز ریمدان خبر داد و افزود: ضرورت همپوشانی و استفاده بهینه از این ۲ ظرفیت اقتصادی برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق سیل‌زده  امری ضروری است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار اظهار کرد: از اینکه مسئولان با حضور در مناطق سیل‌زده مشکلات حوزه خودشان را پیگیری و برطرف می‌کنند، قابل تقدیر است.

رحمدل بامری افزود: در زمان جاری شدن سیلاب و رها شدن آب در کانال‌های آب کشاورزی دانش‌آموزان با سختی‌های فراوان و با استفاده از طناب به صورت غیراستاندارد و احتمال خطرات جانی از رودخانه خود را به مدرسه یا روستای دیگر می‌رسانند که امیدواریم پل‌های فلزی با هزینه اندک ساخته و تردد دانش‌آموزان و مردم روستاها تسهیل شود.

وی بر ساخت جاده‌های استاندارد در مناطق روستایی چابهار تاکید کرد و گفت: چنانچه حدود ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی خاکی و شنی آسفالت و در کنار آن ابنیه و پل با استانداردهای راه‌سازی ساخته شود بسیاری از مشکلات تردد برطرف می‌شود.  

فرماندار چابهار ادامه داد: بارندگی‌های ۲ هفته گذشته به زیرساخت‌های راه و کشاورزی آسیب جدی وارده کرده و خسارت فراوانی بر جا گذاشته است.