کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: پس از فعالیت ۲ سامانه بارشی پی‌درپی در روزهای گذشته در آسمان استان، با خروج این سامانه‌ها جوی پایدار برای هوای همدان تا پایان هفته پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  ایرنا، سید محسن موسوی افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

 کارشناس اداره کل هواشناسی همدان اظهار کرد: به دلیل پایداری هوا در چند روز آینده، احتمال افزایش میزان آلایندگی‌ها و آلودگی هوای مراکز شهری و صنعتی وجود دارد.

موسوی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از روز سه‌شنبه  ۸بهمن بانفوذ جبهه‌ای از سمت غرب کشور، دمای برخی از نقاط استان افزایش‌یافته و کمی از سردی هوا کاسته می‌شود.

وی عنوان کرد: این جبهه ابرهای ضعیفی دارد که ممکن است در روز چهارشنبه ۹ بهمن  به‌صورت بارش پراکنده باران اثر خود را بگذارد.

باقری شکیب افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ملایر با ۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و نهاوند با ۱۱ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان اظهار کرد: دمای کمینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درجه سانتی گراد زیر صفر و بیشینه دمای هوای این شهر ۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب‌وهوای استان همدان درنتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی‌وبلندی‌های زیاد به‌شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پربرف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.