تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

مسابقات دو صحرانوردی نوجوانان روستایی کشور، رقابت‌های شطرنج ناشنوایان، جام بسکتبال سه نفره کارگران کشور، نتایج مسابقات نجات غریق کشوری و رتبه صفدریان در مسابقات جهانی یخ‌نوردی اخبار ورزشی روز سه‌شنبه (8 بهمن) است.

  • پایان مسابقات دو صحرانوردی نوجوانان روستایی کشور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی، مسابقات دوی صحرانوردی نوجوانان روستایی کشور با حضور ۱۵ استان و ۸۰ ورزشکار برگزار شد که نتایج آن به شرح ذیل است:

رشته ۳۰۰۰ هزار متر

مقام اول: علی امیریان از استان سیستان و  بلوچستان

مقام دوم: محمدرضا بیات از استان زنجان

مقام سوم: سید سجاد آقایی از استان خراسان رضوی

رشته ۶۰۰۰ هزار متر

مقام اول: ایمان اسمعیلی از استان خراسان رضوی

مقام دوم: مجتبی حسینی  از استان خراسان رضوی

مقام سوم: علیرضا نجفی از استان زنجان

مجموع تیمی:

مقام اول: تیم استان خراسان رضوی

مقام دوم: تیم استان زنجان

مقام سوم: تیم استان خراسان جنوبی

  • کهگیلویه و بویراحمد قهرمان مسابقات قهرمانی کشور شطرنج آقایان ناشنوا شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور شطرنج ناشنوایان، یادواره سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت دهه مبارک فجر پس از دو روز برگزاری با حضور ۶۰ ورزشکار از ۱۵ استان در کافه ورزش ایران مال پایان یافت.

در بخش تیمی، تیم کهگیلویه و بویراحمد بر سکوی قهرمانی ایستاد، تیم اصفهان دوم شد و تیم مازندران بر سکوی سوم ایستاد.

در بخش انفرادی آرمین رحمت‌پور از گیلان اول شد، رضا گرمسیری از لرستان و جمال صداقت‌جو از کهگیلویه و بویراحمد مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

شطرنج‌بازان ناشنوا در این دوره از مسابقات به روش سوییسی و در ۵ دور رقابت کردند.

  • جام قهرمانی مسابقات بسکتبال سه نفره کارگران کشور در دستان ورزشکاران هرمزگانی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش کارگری، مسابقات قهرمانی بسکتبال سه نفره کارگران کشور با حضور ۵۰ ورزشکار در قالب ۱۰ تیم از ۹ استان صبح روز یکشنبه ۶ بهمن ماه به میزبانی هیات ورزش کارگری کرمان در سالن ورزشی ۹ دی رفسنجان آغاز شد.

در مرحله اول این رقابت‌ها ۲۰ بازی برگزار شد که هشت تیم به مرحله دوم صعود کردند، در مرحله دوم پس از برگزاری چهار دیدار، تیم‌های هرمزگان، مازندران، اصفهان و بوشهر به مرحله رده‌بندی و فینال راه پیدا کردند.

در ادامه مسابقات به صورت ضربدری برگزار شد و تیم مازندران و بوشهر برای کسب مقام سوم با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان تیم مازندران با نتیجه ۲۱ بر ۱۷ بوشهر را از پیش رو برداشته و مقام سوم را کسب کرد.

در بازی فینال نیز اصفهان و هرمزگان مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در پایان تیم هرمزگان موفق شد با نتیجه ۲۱ بر ۱۴ تیم اصفهان را شکست داده و عنوان قهرمانی را به دست آورد. تیم اصفهان نیز نایب قهرمان شد.

  • پایان مرحله نخست چهارمین دوره مسابقات نجات‌غریق باشگاه‌های کشور با برتری تیم درتیک

تیم درتیک در مجموع دو  مرحله رفت و برگشت با کسب ۴۵۶ امتیاز در جایگاه اول ایستاد و تیم‌های عقاب نهاجا و بهرود بهبهان با ۲۸۹ امتیار عنوان مشترک دوم را به دست آوردند و تیم استخر شهدای غواصی عالی‌شهر رتبه چهارم را کسب کرد.

این مسابقات طی دو روز در استخر مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.

چهارمین دوره مسابقات نجات‌غریق قهرمانی باشگاه‌های کشور در مرحله استخری به پایان رسید و قرار است مرحله ساحلی این رقابت‌ها اسفند ماه سال جاری برگزار شود.

آکادمی رضوی، درتیک، استخر شهدای غواصی عالی‌شهر، منطقه آزاد اروند، بهرود خوزستان، کارون خوزستان، عقاب نهاجا و پاس گیلان ۸ تیم حاضر در چهارمین دوره مسابقات نجات‌غریق باشگاه‌های کشور هستند.

  • پایان جام‌های جهانی یخ‌نوردی ۲۰۲۰؛ صفدریان در رتبه چهارم رنکینگ ۲۰۲۰ ایستاد

«محمدرضا صفدریان» با کسب سکوی دوم مسابقات چین، رتبه پنجم کره‌ جنوبی و رده شانزدهم سوئیس و کسب ۱۴۷ امتیاز به این عنوان ‌دست پیدا کرد.

در این جدول همچنین «عماد حسینی» در رده سی‌ و چهارم و «مسعود زینالی» در رده چهلم جهان قرار گرفتند.