فرماندار شهرستان اسدآباد از قابلیت بازدید ۳۴ اثر گردشگری و تاریخی اسدآباد در نوروز امسال توسط گردشگران و مسافران خبر داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  ایسنا، مجید درویشی در نخستین جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان اسدآباد، استان همدان، با اعلام این خبر اظهار کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۱۵۲ اثر تاریخی بوده که از این تعداد اثر تاریخی و گردشگری تعداد ۵۲ اثر ثبت آثار ملی کشور شده است.

وی پل شکسته، کتیبه آقاجانبلاغی، بوستان‌ها، سراب‌ها، روستاهای هدف گردشگری حبشی و ملحمدره، موزه و حمام صفوی، بناهای تاریخی زیستگاه‌های جانوری، تالاب و بافت‌های روستایی را از جمله اثرهای تاریخی و گردشگری قابل بازدید این شهرستان در ایام نوروز عنوان کرد و افزود: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای یک سفره‌خانه سنتی در روستای گردشگری ملحمدره با ۵ خانه برمگردی و یک مهمان‌پذیر است که از این تعداد چهارخانه برمگردی فعال بوده و پنجمین خانه نیز برای نوروز امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان اسدآباد در ادامه با اشاره به رتبه سوم اسدآباد در مورد تعداد بازدید گردشگران و مسافران از بناهای تاریخی و گردشگری شهرستان در سطح استان در ایام تعطیلات نوروز بیان کرد: ۱۶ هزار و ۴۳۸ گردشگر و مسافر از آثار تاریخی، روستاهای گردشگری، تالاب پیرسلمان، موزه و پارک جنگلی بازدید کرده‌اند و بیش از ۱۰۶۳ نفر از گردشگران و مسافران در این ایام در پارک‌ها، نمازخانه‌ها و خانه‌های بوم‌گردی شهرستان اقامت شبانه داشته‌اند و تعداد ۵۲ مورد بازدید و نظارت از مراکز زیر پوشش اداره میراث فرهنگی شهرستان انجام‌گرفته است.

وی از تشکیل ۱۰ کمیته در ذیل ستاد تسهیلات سفر شهرستان برای استقبال از سال جدید و ایام تعطیلات نوروزی و آغاز مسافرت‌های نوروزی در این شهرستان خبر داد و افزود: خدمات انتظامی، امنیتی، ترافیکی، نظارت تنظیم بازار، هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اسکان و رفاه، خدمات بهداشتی و سلامت و محیط‌زیست و خدمات حمل‌ونقل از جمله کمیته‌های تشکیل‌شده ذیل ستاد تسهیلات سفر این شهرستان هستند.

درویشی با اشاره به‌ قرار گرفتن اسدآباد در محور مواصلاتی استان‌های غربی و پیش‌بینی عبور و مرور و تردد مسافران و گردشگران بسیار از این محور بیان کرد: پیش‌بینی و برآورد تأمین سوخت موردنیاز، آماده‌سازی ترمینال، اجرای طرح کنترل وسایل نقلیه عمومی و شناسایی نقاط حادثه‌خیز مسیر از جمله مواردی است که در ذیل این ستاد توسط کمیته‌های تشکیل‌ شده باید به آن توجه شود.

همچنین پیش‌بینی داروهای عمومی و ضروری، ساماندهی ناوگان تاکسیرانی، اقدامات امنیتی و انتظامی، پاک‌سازی حریم جاده‌ها و تشدید نظارت بر مراکز اقامتگاهی و بین‌راهی از دیگر مواردی است که در ذیل این ستاد توسط کمیته‌های تشکیل‌ شده باید به آن توجه شود.

برچسب‌ها