به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در این بخش، خبرنگار به جمع مردم در خیابان رفته بود و نظر آنها را درباره حضور در انتخابات می پرسید، اما برخلاف رویه معمول صداوسیما که صرفا دیدگاه موافقان شرکت در انتخابات را منعکس میکند، صحبت افرادی که میگفتند در انتخابات شرکت نمی کنیم هم پخش شد و برخی استدلالهای مخالفان نیز پوشش داده شد.
مخالفان حضور بعضا دلیل خود را شخصی عنوان کرده یا به عملکرد نامناسب برخی مسوولان اشاره میکردند و در مقابل موافقان حضور در انتخابات هم استدلالهای خود را مطرح و بر لزوم شرکت در تعیین سرنوشت خود تاکید می کردند و در مجموع این گزارش، نسبت به برخی گزارشهای یکطرفه گذشته، فضای اقناعی قویتری برای مخاطبان ایجاد میکرد.
به نظر میرسد در شرایطی که علاوه بر نارضایتیهای اقتصادی، بسیاری از نظرسنجیها و نخبگان برآوردهای مناسبی از میزان حضور مردم ندارند و پیشزمینههایی برای شکلگیری انتخابات باشکوه مطرح میشود، نیروهای صداوسیما توانستهاند مسوولان این سازمان را به شیوه جدید راضی کنند.
اما نکته جالب این که در گیر و دار راضی کردن بخشی از جامعه که تمایل به حضور در انتخابات ندارد، با سخنان روز گذشته منتخب مردم ایران در انتخابات دو سال قبل، برخوردی غیرحرفهای شد.
بخش خبری بیست و سی، از سخنان دیروز رئیس جمهور در جمع استانداران سراسر کشور که بخش اعظم آن تاکید بر مهیا کردن شرایط برای انتخابات واقعی و مشارکت بالای مردم بود، بخش بسیار کوتاهی مربوط به مسایل اقتصادی پخش کرد، اما در بخش مرور فضای مجازی، به جای پخش سخنان مهم رئیس جمهور، تنها به دو جمله او اکتفا کرد و کوشید انعکاس آن در شبکههای خارجی را برجسته کند. جالب آن که در همین بخش سخنان کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان به صورت مشروح پوشش داده شد.
این که صداوسیما سرانجام به این نتیجه رسیده که منعکس کننده دیدگاههای مختلف مردم باشد و به جای رویکرد یکسویه، روش اقناعی دعوت به انتخابات را برگزیده، اقدام مبارک و موثری است؛ اما تناقضاتی نظیر آنچه با رئیس جمهوری که بالای ۲۲ میلیون رای مردم را دارد انجام می دهد، بیشتر باعث تقویت اتهام «تشریفاتی بودن انتخابات» میشود که این روزها از سوی اپوزیسیون تبلیغ میشود.