سرانجام پس از ۳۷ سال، برندگان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر امسال سیمرغی بلورین جایزه می‌گیرند که در ایران ساخته شده و هنر دست هنرمندان ایرانی است.

به گزارش همشهری آنلاین، نشست رسانه‌ای جشنواره فیلم فجر امروز پنجشنبه با حضور ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر جشنواره و خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. رونمایی از پوستر فیلم فجر ۳۸ با طراحی حمیدرضا بیدقی و تندیس سیمرغ بلورین از بخش‌هایی ابندایی این نشست بود که در آن معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران و معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری هم حضور داشتند.

جشنواره فیلم فجر امسال با شعار «با سینما کنار هم» برگزار می‌شود و البته حاشیه‌هایی چون تحریم جشنواره و تعداد زیاد داوران و انتخاب نشدن برخی فیلم‌های جنجالی و پرحاشیه هم بر آن سایه افکنده است؛ موضوع‌هایی که داروغه‌زاده به آنها اشاره کرد و به پرسش‌ها و ابهام‌ها پاسخ داد.

به گفته دبیر فیلم فجر، قرار است امسال هزینه‌های برگزاری مراسم افتتاحیه صرف کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان با مشارکت برخی سینماگران شود. کاروان کمک‌های جشنواره و اهالی سینما ساعت ۱۳ روز شنبه ۱۲ بهمن به سوی مناطق سیل‌زده ارسال می‌شود.