استاندار سمنان گفت: ۷۱۲ طرح عمرانی و اقتصادی استان به مناسبت دهه فجر در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

علیرضا آشناگر در نشست خبری با موضوع اعلام برنامه‌های چهل و یکمین دهه فجر انقلاب اسلامی در استان سمنان در سالن اجتماعات امامزاده یحیی (ع) این شهر افزود: ۹ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال برای افتتاح و کلنگ زنی ۷۱۲ طرح هزینه و پیش‌بینی‌ شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۷۱۲ طرح آماده افتتاح و کلنگ زنی استان سمنان به مناسبت دهه فجر ۶۱۰ طرح با اعتبار ۴ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال افتتاح و ۱۰۲ طرح با پیش‌بینی ۵ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار کلنگ‌زنی می‌شود.

استاندار سمنان بیان کرد: ۵۲ طرح سرمایه‌گذاری بااعتبار ۷ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال دهه فجر امسال در استان سمنان افتتاح و ۳ طرح سرمایه‌گذاری بااعتبار یک‌هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال کلنگ زنی می‌شود.

آشناگر ادامه داد: ۱۵۸ داوطلب برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۰ نفر انصراف دادند و ۲ نفر رد صلاحیت شدند.

وی بیان کرد: صلاحیت ۹۰ داوطلب از سوی هیات نظارت بر انتخابات استان سمنان رد شد یا احراز نشد که بر اساس این آمار ۳۷. ۱ درصد داوطلبان تایید صلاحیت و ۶۲. ۹ درصد داوطلبان رد صلاحیت شدند.

استاندار سمنان اضافه کرد: انتخابات نماد اعتماد، تعلق‌خاطر، محبوبیت و مشروعیت نظام است و شکوه حضور مردم پای صندوق‌های رأی انتخاباتی دشمن‌شکن را رقم می‌زند.

آشناگر بیان کرد: حضور پررنگ مردم پای صندوق رأی هدف دولت است و ملاک برای مسئولان در برگزاری انتخابات قانون است، داور نهایی برای انتخابات مردم هستند و باید اجازه داد مردم داوطلب اصلح را انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: آرای مردم حق‌الناس است و همه باید از آن مراقبت کنند.

استاندار سمنان گفت: فضای رقابتی زمینه‌ساز مشارکت حداکثری است، حضور پرشور مردم در انتخابات اقتدار کشور را نشان می‌دهد.

آشناگر تأکید کرد: رسانه‌ها استفاده از حق تعیین سرنوشت در اداره کشور و وضعیت حساس کشور را به مردم گوشزد کنند تا مردم بدانند چه نقش مهمی در اقتدار و توسعه کشور دارند.

وی اظهار کرد: دشمن درصدد است آرمان ملت مانند عزت‌خواهی، سربلندی و اقتدار را مورد هجمه قرار دهد و حضور پرشور در انتخابات کوبنده دشمن است.

انتقال آب خزر در دست پیگیری

استاندار سمنان گفت: برای انتقال آب خزر به استان سمنان کارهای مطالعاتی انجام‌شده و روند پیگیری مطلوب است.

آشناگر ادامه داد: ۱۵۰ هزار میلیارد ریال طرح انتقال آب خزر به استان سمنان هزینه دارد و اعتبار مورد نیاز باید از سوی بخش خصوصی تأمین شود.

وی بیان کرد: استان سمنان در زمینه تأمین آب وضعیت مطلوبی ندارد و اکنون بیش از ۷۷ درصد منابع آب زیرزمینی استان برداشت می‌شود که بیش از میانگین کشور است.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان در اقتصاد و اشتغال نقش فرا منطقه‌ای دارد، تأمین آب برای استان در اولویت قرار دارد.

آشناگر گفت: طرح سد فینسک از دیگر طرح‌های استان سمنان برای تأمین آب است که پیگیری می‌شود.