سیزدهم بهمن سالگرد اتفاقی است که شاید بتوان از آن به عنوان باورنکردنی‌ترین حادثه داربی تهران در طول تاریخ یاد کرد

به گزارش همشهری آنلاین، در شرایطی که پرسپولیس و استقلال برای برگزاری نودویکمین داربی پایتخت در روز پنجشنبه هفدهم بهمن آماده می‌شوند، تب و تاب بحث در مورد این دوئل حیثیتی داغ‌تر از هر زمان دیگری است. در همین راستا بد نیست بدانید امروز، سیزدهم بهمن سالگرد اتفاقی است که شاید بتوان از آن به عنوان باورنکردنی‌ترین حادثه داربی تهران در طول تاریخ یاد کرد.

درست هشت سال پیش در چنین روزی، یعنی سیزدهم بهمن 90، پرسپولیس که از چندین باخت نزدیک به هم برابر استقلال به ستوه آمده بود، با دو گل از آبی‌پوشان عقب بود و با یک بازیکن کمتر در آستانه تحمل شکستی دیگر به سر می‌برد. با این وجود یک خرید ایرلندی ناشناخته به نام ایمون زاید، اوایل نیمه دوم جانشین غلامرضا رضایی شد و به شکلی ناباورانه، تنها با 9 لمس توپ، سه بار دروازه استقلال را فروریخت تا یک کام‌بک استثنایی برای قرمزها بسازد. بسیاری بر این باورند که غرور بیش از حد کادرفنی و بازیکنان استقلال در آن مسابقه و قطعی دانستن یک پیروزی دیگر برابر رقیب باعث شد ورق بازی برگردد.

همشهری آنلاین در روزهای باقی‌مانده تا داربی پنجشنبه، حتما قاب‌های به یادماندنی دیگری از تقابل‌های دو تیم را مرور خواهد کرد.