گروه حوادث: اعضای باند جاعلان با اجرای 2 نقشه سرقت، مدارکی را به دست آوردند که با آنها جعل های میلیونی را رقم زدند

اعضای باندی که پس از سرقت شناسنامه‌های خام و هولوگرام‌های راهنمایی و رانندگی از 2 اداره مختلف، دست به جعل‌های میلیونی زده بودند دستگیر شدند.
اوایل مرداد سال گذشته زمانی که ماجرای سرقت تعدادی شناسنامه خام‌ از یکی از ادارات ثبت احوال تهران به پلیس گزارش شد، گروهی از کارآگاهان اداره آگاهی ماموریت یافتند در بررسی‌های تخصصی سارقان ناشناس را شناسایی و آنها را دستگیر کنند.

مدتی بعد در حالی که هیچ ردی از سارقان به دست نیامده بود ماموران در جریان سرقت دیگری قرار گرفتند که این بار از یکی از ادارات راهنمایی و رانندگی صورت گرفته بود.
در این سرقت نیز سارقان بدون برجای گذاشتن سرنخی از خود، وارد اداره مورد نظر شده و دست به سرقت تعدادی هولوگرام زده بودند.

به‌دنبال این سرقت‌ها در حالی که هیچ‌کس تصور نمی‌کرد بین آنها ارتباطی وجود داشته باشد، رسیدگی به آنها در شعبه 10 بازپرسی در دادسرای ناحیه 5 تهران آغاز شد.

شناسنامه سرقتی
در حالی که بررسی‌ها درباره این پرونده‌ها ادامه داشت، مدتی بعد به ماموران اطلاع داده شد که مردی با در اختیار داشتن یک شناسنامه جعلی به اداره گذرنامه رفته تا گذرنامه بگیرد اما وقتی متوجه شده بود ماموران به او مشکوک شده‌اند، متواری شده است.
با دریافت این گزارش، گروهی از ماموران عازم اداره گذرنامه شدند و در بررسی‌ مدارک این مرد که فریدون نام دارد، دریافتند شناسنامه‌ای که او به ماموران گذرنامه ارائه داده بود، یکی از همان شناسنامه‌هایی است که از اداره ثبت احوال به سرقت رفته است.

با این اطلاعات، ماموران که احتمال می‌دادند فریدون در ماجرای سرقت شناسنامه‌ها از اداره ثبت احوال نقش داشته است با استفاده از اطلاعات و آدرسی که وی در اختیار اداره گذرنامه قرار داده بود، جست‌وجو برای یافتن ردی از او را آغاز کردند. آنها در بررسی این اطلاعات به سرنخ‌هایی از مردی به نام بابک دست یافتند، اما وقتی او را دستگیر کردند متوجه شدند فریدون یکی از دوستان بابک است که با سوءاستفاده از شباهتش با این مرد، مشخصات و عکس بابک را در یکی از شناسنامه‌های جعلی وارد کرده و با استفاده از آن برای دریافت گذرنامه اقدام کرده است.

به این ترتیب محل زندگی فریدون در غرب تهران شناسایی و با دستگیری وی مشخص شد او عضو یک باند جعل است که با سرقت شناسنامه‌های خام از اداره ثبت احوال و هولوگرام از اداره راهنمایی و رانندگی دست به جعل شناسنامه و گواهینامه رانندگی می‌زنند.
با دستگیری 2 همدست دیگر این مرد و کشف تعدادی شناسنامه خام، هولوگرام، گواهینامه جعلی خودرو و موتور و تعداد زیادی کارت سوخت از مخفیگاه آنها، متهمان به اداره پلیس منتقل شدند و در بازجویی‌ها به جعل این مدارک اعتراف کردند.

این 3 جاعل هنگامی که مقابل بازپرس پسندیده قرار گرفتند، لب به اعتراف گشودند و گفتند که یکی از اعضای باند، شناسنامه‌های خام و هولوگرام‌ها را سرقت کرده و در اختیار اعضای دیگر گروه قرار داده است و آنها نیز از طریق جعل گواهینامه با استفاده از هولوگرام‌ها و همچنین جعل شناسنامه، درآمد میلیونی به دست آورده‌اند.بازپرس پسندیده پس از صدور قرار قانونی برای متهمان آنها را تا انجام تحقیقات تکمیلی راهی زندان کرد.