گروه حوادث: اعضای باند جعل با چاپ آگهی و تبلیغات گسترده روی دیوارها و مینی‌بوس‌های شهری اقدام به فروش برگه‌های جعلی معاینه فنی خودرو می‌کردند.

راز فعالیت‌های مجرمانه این باند اواسط اسفند ماه گذشته و زمانی فاش شد که ماموران حفاظت  اطلاعات ناجا، از طریق گزارش‌های مردمی در جریان خرید و فروش غیرقانونی برگه‌های معاینه فنی در سطح پایتخت قرار گرفتند.
از آنجا که احتمال می‌رفت این کار از سوی یک باند جعل صورت می‌گیرد، با دستور قاضی مهاجری بازپرس شعبه اول دادسرای فرودگاه، گروهی از ماموران اداره عملیات حفاظت  اطلاعات ناجا وارد عمل شده و بررسی‌های تخصصی برای یافتن سرنخی از اعضای باند را آغاز کردند.

آنها در تحقیقات اولیه دریافتند فروشندگان برگه‌های معاینه فنی خودرو، با درج شماره تلفن خود روی دیوارها و چسباندن آگهی روی مینی‌بوس‌های مسافربری اقدام به تبلیغات گسترده درخصوص تهیه برگه‌های معاینه فنی حتی برای خودروهای فرسوده کرده‌اند.

با این اطلاعات، ماموران با استفاده از شماره تلفنی که از اعضای باند در اختیار داشتند با آنان تماس گرفته و برای خرید برگه معاینه فنی برای 2 خودروی مختلف با آنها وارد معامله شدند.  مدتی بعد در حالی که یکی از متهمان با در اختیار داشتن برگه‌های مورد نظر به محل قرار آمده بود، ماموران این برگه‌ها را از وی دریافت کرده و  وقتی مشخص شد این برگه‌ها به طرز ماهرانه‌ای جعل شده‌اند، ماموران این بار برای دریافت چند برگه معاینه فنی دیگر با متهمان قرار گذاشتند.  به این ترتیب وقتی یکی از اعضای باند با تصور اینکه مشتری خوبی نصیبش شده به محل قرار در جنوب غرب تهران رفته بود به محاصره پلیس درآمد و دستگیر شد.

او که حامد نام دارد پس از انتقال به اداره پلیس در بازجویی‌ها مدعی شد برگه‌های جعلی را سردسته باند تهیه کرده و او فقط وظیفه فروش آنها را بر عهده داشته است.  با این اعترافات جست‌وجو برای دستگیری دیگر اعضای باند ادامه یافت و ماموران موفق شدند  سردسته باند  را به همراه 2 همدست دیگرش در مخفیگاهشان دستگیر و بیش از 50 برگه جعلی از آنها کشف کنند.  متهمان پس از انتقال به شعبه اول بازپرسی در دادسرای فرودگاه به جعل و فروش برگه‌های جعلی معاینه فنی خودرو اعتراف کردند و مدعی شدند هر کدام از این برگه‌ها را بین 40 تا 80 هزار تومان می‌فروختند.

با اعتراف اعضای باند به فروش بیش از 100 برگه جعلی، بازپرس مهاجری برای تمامی آنها قرار قانونی صادر کرد و متهمان برای ادامه تحقیقات در اختیار ماموران حفاظت اطلاعات ناجا قرار گرفتند.  بازپرس شعبه اول دادسرای فرودگاه‌های تهران روز گذشته با بیان این خبر در هشدار به شهروندان گفت: تنها مرجع رسمی برای صدور برگه‌های معاینه فنی خودرو، نیروی انتظامی است. بنابراین شهروندان باید مراقب افراد سودجو باشند و درصورت مواجه شدن با آنها ماجرا  را به پلیس اطلاع دهند.