اقدامات پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی روشن برای مقابله با بیماری کرونا در شهرستان قشم به‌عنوان یکی از مبادی مهم ورودی و خروجی کشور پیگیری و اجرایی شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، معاون برنامه‌ریزی فرماندار قشم، استان هرمزگان دوشنبه ۱۴ بهمن در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان گفت: دستگاه‌های مربوط برای مقابله با بیماری نوپدید و مسری همزمان با نظارت و کنترل مبادی، نسبت به اطلاع‌رسانی عمومی، افزایش دانش شهروندان و ارائه آموزش‌های موردنیاز اقدام کنند.

رحیمی ادامه داد: آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها، ۲ ظرفیت مهم محسوب می‌شوند که باید به‌سرعت برای  برگزاری کلاس‌های آموزشی و انتقال اطلاعات از طریق دانش‌آموزان و دانشجویان به خانواده‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان قشم اظهار کرد: با ورود به‌موقع و ارائه اطلاعات صحیح و صادقانه توسط دستگاه‌های متولی از بروز شایعه، ایجاد حساسیت و دلهره در مردم جلوگیری می‌شود.

تاکنون ویروس کرونا به ۲۶ کشور و منطقه دنیا سرایت کرده است. نخستین مورد مرگ خارج از چین هم یک فرد ۴۴ ساله و شهروند چین و از اهالی استان خوبی و شهر ووهان است که پیش از شروع قرنطینه از این شهر خارج شده و از طریق هنگ‌کنگ به همراه یک زن ۳۸ ساله وارد فیلیپین شده بود.

کمیسیون بهداشت ملی چین گزارش کرد که ۱۴ هزار و ۳۸۶ نفر از مبتلایان چینی و در داخل چین هستند. در هنگ‌کنگ و تایوان و ماکائو چین به ترتیب شمار مبتلایان به ۱۴ و ۱۰ و ۸ نفر رسیده که نسبت به روزهای نخست سرعت ابتلا کاهش داشته است.

در اروپا ۲۱ مورد و در آمریکای شمالی ۱۲ نفر، در مناطق مختلف آسیا ۹۴ نفر و در استرالیا هم ۱۲ نفر به ویروس ووهان مبتلا شده‌اند.