فیلم سینمایی «خداحافظی» به کارگردانی لولو وانگ در سی و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسپیریت موسوم به اسکار سینمای مستقل جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، درست ۲۴ ساعت پیش از معرفی برندگان اسکار نود و دوم، سازندگان برترین فیلم‌های مستقل سال زیر یک چادر در ساحل سانتامونیکا در کالیفرنیا گرد هم آمدند تا از برگزیدگان جوایز اسپیریت تقدیر کنند. در این مراسم «خداحافظ» ساخته لولو وانگ (کارگردان و نویسنده آمریکایی چینی) علاوه بر جایزه بهترین فیلم، جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را هم برد. این فیلم درباره یک آمریکایی چینی‌تبار است که برای مراقبت از مادربزرگ بیمار خود به چین برمی‌گردد.

«جواهرهای تراش‌نخورده» به کارگردانی بنی و جاش سفدی دیگر فیلم موفق جوایز اسپیریت بود که از پنج نامزدی سه جایزه بهترین کارگردان، بهترین بازیگر مرد برای آدام سندلر و بهترین تدوین را از آن خود کرد. سندلر که در کمال شگفتی مانند خود فیلم در جوایز اسکار نادیده گرفته شده، در یک سخنرانی پنج دقیقه‌ای پس از گرفتن جایزه خود با زبان شوخی و کنایه حسابی از خجالت آکادمی اسکار درآمد و همه را به خنده انداخت.

جایزه بهترین بازیگر زن به رنی زلوگر برای بازی در «جودی» رسید؛ بازیگری که به احتمال فراوان بامداد دوشنبه به وقت تهران جایزه اسکار را هم می‌برد. درام روان‌شناسانه و ترسناک «فانوس دریایی» به کارگردانی رابرت اگرز دو جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل برای ویلم دافو و بهترین فیلمبرداری را به دست آورد و جایزه بهترین فیلمنامه به نوا بامبک برای «داستان ازدواج» اهدا شد.

«انگل» به کارگردانی بونگ جون-هو از کره‌جنوبی جایزه بهترین فیلم بین‌المللی را برد و «کارخانه آمریکایی» بهترین مستند شد. از نکته‌های مهم جوایز اسپیریت ۲۰۲۰ می‌توان به نامزدی پنج زن رنگین‌پوست در بخش بهترین بازیگر زن مکمل و گیر افتادن چائو شوجن، برنده جایزه بهترین بازیگر زن در چین به خاطر شیوع کروناویروس اشاره کرد. جوایز اسپیریت ویژه فیلم‌هایی است که با هزینه کمتر از ۲۰ میلیون دلار در آمریکا ساخته شده‌اند.