به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران، سید مجتبی موسوی معاف سرپرست سامانه ۱۸۸۸ شهرداری تهران گفت: در ۱۰ ماهه اول سال ۹۸ موضوعاتی از قبیل خرابی و خاموشی پلهای عابر پیاده به ویژه در مناطق ۴، ۷، ۲ و ۱۴، تعطیلی کانکسهای پسماند خشک و نبود پیمانکار در اکثر مناطق، شکستکی و مفقودی پنلهای دیوار صوتی به خصوص در مناطق ۱ و ۲، تأخیر در پرداخت حقوق کارگران پیمانکار در مناطق ۲۰، ۴، ۲، ۶ و ۸ و ابهام شهروندان از نحوه محاسبه عوارض جزء موضوعات مبتلابه مناطق ۲۲ گانه بوده است.
مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران (۱۸۸۸) در ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۸۵ در راستای توسعه سرمایه های اجتماعی و جلب اعتماد عمومی شهروندان، ایجاد درگاهی واحد برای انعکاس نقطه نظرات مردمی در سازمان شهرداری، اعمال نظارت عمومی شهروندان بر عملکرد مدیریت شهری، بسترسازی مطلوب در مسیر تحقق سلامت اداری و تضمین اثربخشی سازمانی راهاندازی شد.
شعار محوری «شهروند مسئول ـ مدیر پاسخگو» و تلاش برای ارتقای سطح مشارکت معنادار شهروندان مدنظر این نهاد نظارتی بوده است.
مرکز نظارت همگانی از سال ۱۳۹۰ به ضرورت ضمانتبخشی بیشتر به فعالیتها و اقدامات نظارتی، با حفظ هویت سازمانی خود در مجموعه سازمانی بازرسی شهرداری تهران ادغام شد و از آن زمان به عنوان سامانه نظارت همگانی سازمان بازرسی شهرداری تهران (۱۸۸۸) پیامهای شهروندان را در چهار قالب انتقاد، شکایت، پیشنهاد و تقدیر و تشکر دریافت میکند.