مهربد شاملی در دومین مرحله مسابقات فرمول ۴ در پیست دوبی با رانندگان سایر کشورها به رقابت خواهد پرداخت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، وی قبل از پرواز به امارات و شرکت در دور دوم مسابقات فرمول ۴ در گفت و گو با پایگاه خبری فدراسیون شرکت کرد و گوشه‌ای از راهی را که طی کرد شرح داد.

  • شروع یادگیری از ۹ سالگی

از همان دوران کودکی مثل همه کودکان پسر علاقه خاصی به اتومبیل در میان اسباب بازی‌های مختلف داشتم  و در سن ۹ سالگی توسط یکی از دوستان پدر به پیست تازه تاسیس کارتینگ اهواز رفتم و به تشویق او برای اولین بار رانندگی با کارتینگ را تجربه کردم و بعد از آن دیگر کار هر روزم شد . البته با توجه به سن کم پاهایم به پدال نمی‌رسید و به همین دلیل مجبور به گذاشتن پشتی شدند! این تجربه باعث شد که علاقه‌ام هر روز به رانندگی افزایش یابد و در مسابقات محلی کارتینگ رنتال و ریس شرکت کنم. کسب مقام سوم در اولین حضور انگیزه‌ام را بیشتر کرد و پس از آن کلی مقام اول بود که در این دو بخش به دست آوردم.

  • مهاجرت به تهران و سرعت گرفتن پیشرفت

به‌واسطه شغل پدر مجبور شدیم از اهواز به تهران مهاجرت کنیم و برای ادامه فعالیت به عضویت کارتینگ آزادی در آمدم و سرعت پیشرفتم بیشتر شد و با دریافت گواهینامه حضور در مسابقات و ورودم به رقابت‌ها، جدی‌تر وارد مراحل حرفه‌ای‌تر کارتینگ شدم . با خرید یک دستگاه خودروی ویژه کارتینگ به‌صورت رسمی وارد مسابقات روتکس مکس شدم. در اولین فصل حضورم در رده نوجوانان به مقام سوم رسیدم و دومین و سومین فصل حضورم را با مقام قهرمانی به پایان بردم. در فصل چهارم حضورم در نوجوانان باز هم قهرمان شدم و در جوانان دوم. در مجموع تا قبل از حضور در مسابقات جهانی پرتغال عناوین خوبی را کسب کردم .

  • حضور در مسابقات جهانی پرتغال

در سال ۲۰۱۷ جزو نفرات انتخاب شده برای مسابقات جهانی روتکس مکس پرتغال شدم و حضور در این رقابت‌های مهم و همچنین مسابقات بین‌المللی امارات باعث حرفه‌ای‌تر شدنم شد و در سال ۲۰۱۹ امارات مقام دوم را به دست آوردم . از اواخر سال ۲۰۱۹ به بعد تلاش و زحماتم با شرکت فعال در رقابت‌های امارات به ثمر نشست و از سوی یک گروه استعدادیاب که نفرات نخبه را زیر نظر می‌گیرند برای همکاری دعوت شدم. این تیم انگلیسی پس از بررسی فیلم‌ها و آمار مسابقات از من دعوت به همکاری کرد و با مشورت پدر برای کسب تجربه بیشتر، مهارت خود را ابتدا در مسابقات شبیه‌سازی شده فرمول ۴ به نمایش گذاشتم و پس از موفقیت، با خودروی فرمول ۴ در پیست یاس مارینا در امارات به تمرین پرداختم، در این تمرین ثبت رکوردم برای آنان تعجب برانگیز بود و رسما به عضویت این تیم در آمدم.

  • اولین حضور رسمی در مسابقات و کسب مقام هشتمی

اولین حضورم دهم آذر ماه در مسابقات رسمی فرمول ۴ در مرحله نخست امارات همزمان با رقابت‌های فرمول ۱ بود که در رقابت با سایر حریفانم از کشورهای دیگر دنیا به مقام هشتم رسیدم. مرحله دوم نیز توانستم مقام هفتم را کسب کنم و روز ۲۲ بهمن ماه هم در مرحله سوم این رقابت‌ها در امارات حاضر خواهم شد تا با رقیبانم که از کشورهای آلمان، اسپانیا، اسکاتلند، امارات، پرتغال، اتریش، مکزیک، ایتالیا و چند کشور دیگر هستند مسابقه دهم.

او که الگوی ورزشی خود را لوئیز همیلتون، راننده معروف انگلیسی می‌خواند، با تشکر فراوان از زحمات پدر و مادرش در مورد آرزوهایش در رانندگی می‌گوید: " تمام تلاش خودم را می‌کنم که به بالاترین سطح این رشته برسم و بتوانم پرچم ایران را در مسابقات و تورنمنت‌های جهانی بالا ببرم و همه هدفم شناساندن نام جوانان پراستعداد ایران زمین به گوش جهانیان است ".