تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مجوز جذب ۸۰ نیروی پرستار را اخذ کردیم و با برگزاری آزمون در اسفندماه جاری در استان این میزان سهمیه در ۱۸ مرکز درمانی استان توزیع می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر عباس پزشکی در مورد جذب پرستار در استان اظهار کرد: برای جذب نیرو در یک دستگاه نیاز به مجوز است که براین اساس همه نیروهای طرحی را به دلیل توسعه تخت‌های بیمارستان وارد بیمارستان‌ها کردیم و علیرغم اینکه به نیرو نیاز داریم اما نوبت طرح خالی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت دستور داد این تعرفه‌ها مشخص شود که به‌محض ابلاغ به حوزه درمان آن‌ها را به‌نظام پزشکی و مطب‌ها ابلاغ خواهیم کرد.

پزشکی بیان کرد: پرداخت کارانه پرستاران از دغدغه‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بود که بر اساس سیستم شورای حقوق و دستمزد چاره‌ای جز پرداخت نداشتیم.

وی اضافه کرد: کارانه‌ها براساس طرح قاصدک پرداخت می‌شود و مشکلی که وجود دارد این است که ابتدا اضافه‌کار نیروها پرداخت می‌شود و سپس به پرداخت کارانه اقدام می‌شود. پیشنهاد دادیم پرداخت اضافه‌کار را از سیستم قاصدک خارج و ماهانه پرداخت شود و فقط کارانه پرستاران از این طریق باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در بین ۶۵ دانشگاه و دانشکده به لحاظ بازدیدهای نظارتی حائز رتبه ۱۲ شدیم و علت آن نیز تشکیل تیم‌ها برای مراکز درمانی است.

پزشکی گفت: وضعیت مراکز درمانی دانشگاهی و خصوصی استان براساس رنکینگ گزارشی که از وزارت بهداشت ابلاغ شده رتبه ۱۸ را نشان می‌دهد. همچنین کمیسیون ماده ۱۱ درمان مخصوص برخورد با تخلفات درمانی است که در این راستا در بین ۶۵ دانشگاه رتبه ۸ را کسب کردیم.