سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بخش اعظمی از بدهی‌های سال گذشته به پیمانکارانی که با منابع طبیعی کارکرده‌اند، پرداخت شده است و همه بدهی جنگلبانان نیز تا پایان امسال پرداخت می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خسرو شهبازی در توضیح پرداخت بیشتر بدهی جنگلبانان گفت: محافظین جنگل در شمال کشور که در قالب شرکت کار می‌کردند، ۵ ماه از سال قبل و ۶ ماه از سال جاری طلب داشتند که بدهی سال گذشته به آنان پرداخت شده و طلب امسال نیز تا پایان سال پرداخت می‌شود.

وی گفت: پرداخت بدهی جنگلبانان که چیزی حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیارد تومان است با تلاش سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شده است.

مسئول اول منابع طبیعی کشور همچنین گفت: بخش اعظمی از بدهی‌های سال گذشته به پیمانکارانی که با منابع طبیعی کارکرده‌اند، پرداخت شده است و همه بدهی جنگلبانان نیز تا پایان امسال پرداخت می‌شود.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اقتدار و موفقیت منابع‌ طبیعی به داشتن نیروی انسانی متعهد است و کارکنان می‌توانند در پویایی و فعال نگهداشتن سازمان جنگل‌ها نقش تاثیرگذار داشته باشند.

شهبازی با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها امسال در کنار سایر فعالیت‌ها اقدامی ابتکاری و کم نظیر انجام داد، به نهال کاری روز ۱۴ آذر ماه در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: این کار بر اساس شرایط اقلیمی کشور صورت گرفت و از آنجایی که در پاییز امسال از میزان بارندگی مناسبی برخوردار بودیم، ۱۱ میلیون اصله نهال با مشارکت اقشار مختلف مردم در سراسر ایران کاشته شد.

  • عرصه‌های نهالکاری شده قابلیت ارزیابی دارد

وی گفت: کلیه عرصه‌های نهالکاری شده از سوی دفتر مهندسی و مطالعات بوسیله تصاویر ماهواره‌ای و سیستم UTM مستندسازی و تمامی مختصات آن موجود است و قابلیت ارزیابی دارد.

شهبازی استان‌های ایلام و قم را از جمله استان‌هایی برشمرد که توانستند بیش از تعهدات خود در جنگلکاری عمل کنند و استان ایلام در این میان که ۸ هزار هکتار تعهد جنگلکاری داشته است، سطح آن را به ۱۰ هزار هکتار افزایش داد و رتبه نخست جنگلکاری را بین استان‌ها به خود اختصاص داد.

سرپرست سازمان جنگل‌ها در ادامه از تامین ۷۵ درصد از اعتبارات آبخیزداری در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: ۸۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات برای انجام اقدامات آبخیزداری و آبخوان‌داری به استان‌ها داده شده است.  

  • پرداخت اعتبارات بیابان‌زدایی ظرف دو هفته آینده

سرپرست سازمان جنگل‌ها در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه بیابان‌زدایی نیز ۷۰ درصد اعتبارات و تسهیلات این بخش در دو هفته آینده پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: سازمان جنگل‌ها بین دستگاه‌های اجرایی تلاش فراوانی کرد تا بتواند برای احیای منابع‌ طبیعی کشور اعتبارات لازم را بگیرد و از این رو توانست در سال جاری ۱۵۰ میلیون یورو در بخش آبخیزداری و ۱۰۰ میلیون یورو برای بخش بیابان‌زدایی از محل صندوق توسعه ملی به خود اختصاص دهد.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در خاتمه به یکسری اقدامات در دست اجرای سازمان اشاره کرد و گفت: کشت گیاهان دارویی و توسعه زراعت چوب از جمله طرح‌های محوری سازمان هستند که ترویج آن در اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار است و اهداف این طرح برای دولت ارسال شده تا برای آن ردیف اعتباری تعیین شود.