وزیر آموزش و پرورش از زمان پرداخت معوقات معلمان خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه آیین بازگشایی مدرسه دخترانه خیرساز مولود اسلامیه در منطقه ۸ آموزش و پرورش تهران درباره زمان تسویه معوقات حق‌التدریس‌ها گفت: همه تلاشمان این است که معوقات را قبل از پایان سال بپردازیم. همکاران فرهنگی ما حقوقشان را در ماه دریافت کرده‌اند، اما برخی به علت کمبود معلم اضافه تدریس داشته‌اند و ساعاتی بیشتر تدریس کرده‌اند که متاسفانه در سال جاری هنوز پرداخت نشده است و از سازمان برنامه قول گرفتیم که به سرعت منابع لازم تامین شود.

وی افزود: برخی خریدخدمتی هستند که از طریق ارتباط با مجموعه و شرکت‌هایی که این مدارس را اداره می‌کنند، حقوقشان به طور کامل پرداخت نشده و ما باید تعهداتمان را در قبال شرکت‌ها و آنها باید تعهداتشان را در قبال معلمان ایفا کنند. امیدواریم همه این تعهدات و بخشی از مطالبات اداری کارکنان را تا آخر سال تسویه کنیم. 

حاجی‌میرزایی همچنین درباره تعیین تکلیف استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی گفت: در مورد آموزشیاران مشکل جدی وجود ندارد. بخش عمده‌ای می‌توانند در آزمون در نظر گرفته شده شرکت کنند و اگر موفق شدند، یک دوره یک ساله آموزش می‌بینند. این آزمون هفته آینده برگزار خواهد شد. اخیرا پرونده این افراد تکمیل شده و زمان‌بندی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اما درباره مربیان پیش‌دبستانی، آنها که حقوقشان را از آموزش و پرورش دریافت و از قبل سال۹۱ با ما همکاری کرده‌اند، مشمول می‌شوند. اما آنها که از ما ابلاغ نداشته و یا حقوقشان را از ما دریافت نکرده‌اند و بعد از سال ۹۱ با ما همکاری دارند، مشمول نیستند. اینها باید در آزمون‌های استخدامی عمومی شرکت کنند.