مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی راه ارتباطی ۲۷۰ روستای استان همچنان ادامه دارد.

به گزارش همشهری ‌آنلاین به نقل از ایرنا، اورجعلی علیزاده با اشاره به اینکه بارش برف و کولاک راه بیش از ۴۰۰ روستای استان آذربایجان‌شرقی را بسته بود،  افزود: از روز شنبه ۲۶ بهمن با تلاش نیروهای راهداری راه ارتباطی ۱۳۰ روستای استان بازگشایی شد و تلاش می‌شود راه ارتباطی سایر روستاها نیز تا فردا دوشنبه ۲۸ بهمن بازگشایی شود.  

وی اظهار کرد: هم اکنون راه ارتباطی حدود ۸۰ روستای میانه، ۵۵ روستای چاراویماق، ۷۰ روستای هشترود، ۴۰ روستای بستان آباد و چند روستای سایر شهرستان‌ها بسته است، این روستاها در مناطق کوهستانی و برفگیر استان واقع هستند و بیشتر آن‌ها به علت نداشتن راه ارتباطی مناسب در اثر بارش برف و کولاک بسته می‌شود.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به توقف بارش برف و کولاک پیش‌بینی می‌شود راه ارتباطی تعداد بیشتری از روستاهای استان تا امشب( ۲۷ بهمن)   بازگشایی شود.  

علیزاده گفت: در زمان کنونی همه راه‌های فرعی و اصلی و آزادراه پیامبر اعظم(ص)   باز بوده و تردد در آن‌ها در جریان است، در زمستان امسال ۸۵ هزار کیلومتر باند توسط گروه‌های راهداری برف‌روبی و نمک‌پاشی شده است.  

وی اضافه کرد: در این مدت حدود ۱۹ هزار تن مخلوط شن و نمک برای بازگشایی مسیرها استفاده شده و به ۴ هزار و ۷۵۸ خودرو گرفتار در برف هم کمک‌رسانی شده است.  

آذربایجان‌شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.  

طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از ۳۶۲ دستگاه نمک‌پاش و برف‌روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۱۹۱ دستگاه اجاره‌ای این سازمان در آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود.  

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.