تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از کمبود ۲۲ قلم دارو در استان خبر داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا نیکبخت اظهار کرد: در استان ۲۲ قلم کمبود دارو  داریم که ۱۸ قلم آن کشوری است و معاونت غذا و داروی دانشگاه باید ۴ قلم دیگر را برای استان پیگیری کند.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ما در لرستان پرداخت کارانه پزشکان و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان بوده که این مهم سبب جذب پزشکان متخصص در استان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: امسال موفق شدیم ۸۶ پزشک متخصص را در استان جذب کنیم. تا سال ۹۹ مشکل کمبود پزشکان متخصص استان برطرف شود.

نیکبخت به میزان ورودی و خروجی پزشکان متخصص در استان اشاره کرد و گفت: تعداد ورودی پزشکان متخصص نسبت به خروجی از استان ۲۰ تا ۲۵ نفر بیشتر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: بسیاری از پزشکان متخصص استان در کلینیک‌های دولتی به مردم خدمات ارائه می‌کنند که استان از نظر نیروی پزشک متخصص از وضعیت مطلوبی برخوردار است و نیازی نیست مردم برای درمان خود به کلانشهرها بروند و هزینه‌های دوچندان متحمل شوند.

رئیس دانشگاه از راه‌اندازی داروخانه محله پشت بازار خرم‌آباد خبر داد و افزود: معاون غذا و دارو همکاری لازم را داشته تا در کمیسیون مربوطه برای صدور مجوز داروخانه محله پشت بازار اقدامات لازم را انجام دهد.

وی گفت: برای ایجاد داروخانه متقاضیانی هستند که باید پیگیری‌های لازم برای تایید این افراد انجام شود.

برچسب‌ها