معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امسال پیک نوروزی نداریم و اگر برنامه‌هایی تحت عنوان «عیدانه» به دانش‌آموزان تحمیل شود، غیرقانونی است و با مسئولان این مدارس برخورد می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رضوان حکیم‌زاده در نشستی خبری گفت: با برنامه HOME SCHOOL (تکلیف خانه) کاملا مخالفیم. چون به صلاح دانش‌آموزان نیست. یادگیری فقط حساب کردن و نوشتن نیست. کودک باید مهارت‌های اجتماعی را هم یاد بگیرد.

حکیم‌زاده گفت: امسال پیک نوروزی نداریم و اگر هر تکلیفی تحت عنوان عیدانه و غیره چاپ و هزینه از خانواده اخذ شود، غیرقانونی است. همان طرح داستان و کتابخوانی و ... دنبال می‌شود.

این مسئول در ادامه صحبتش به مشکل «دانش‌آموزان مهاجر» هم اشاره‌ای کرد و گفت: یکی از مشکلات آموزش و پرورش، مهاجرت خانواده‌هاست. در سال‌های اخیر به علت خشکسالی، جابجایی بزرگ جمعیت داشته‌ایم و اینها ازسوی وزارت کشور ساماندهی نمی‌شوند. آنها باید موظف باشند برای دریافت خدمات حضور دانش ‌آموزان در استان‌ها و شهرهای مختلف را رسما اعلام کنند.

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، ما در شهرستان‌ها افزایش ۷۰ هزار نفری جمعیت دانش‌آموزی داریم که ناشی از مهاجرت آنها از دیگر شهرهاست.