تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۸

گروه ورزشی: در میان نامزدهای منتخب برای کسب عنوان بهترین بازیکن سال اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای فوتبال، بی‌تردید کریستیانو رونالدو بال منچستریونایتد، بیشترین شانس را دارد.

این بازیکن که با 37 گل زده تا امروز بهترین گلزن این فصل لیگ برتر به شمار می‌رود، بهار گذشته  نیز در این انتخابات جایزه بهترین بازیکن سال را به خود اختصاص داد.

سرالکس‌فرگوسن سرمربی یونایتد، معتقد است که موفقیت‌های این ستاره 23 ساله پرتغالی نه‌تنها باعث غرور او نمی‌شود بلکه سبب می‌شود تا برای کمک به یونایتد بیشتر تمرکز کند. رویترز از قول فرگوسن  در این باره می‌نویسد: «صادقانه بگویم که  این مسائل تأثیری روی او ندارد. من هیچ نشانه‌ای از این بابت نمی‌بینم.

فکر می‌کنم او به اندازه کافی باهوش و عاقل هست که بداند چه چیزی در فوتبال اهمیت دارد.  موفقیت می‌تواند افراد را تحت تأثیر قرار دهد اما مهم این است که تواضع و فروتنی خود را حفظ کنی. بعضی مواقع او در بروز استعداد خود زیاده‌روی می‌کند اما این نشان‌دهنده میزان جرأت و توانایی اوست و ما هیچ وقت  نمی‌توانیم جلوی او را بگیریم چون می‌خواهیم که بازیکنان در اولدترافورد مطرح شوند و به بهترین شکل خودشان را نشان دهند.» اریک کانتونا، اسطوره سابق منچستر هم در تمجید از رونالدو گفت: «کریستیانو رونالدو مهارت‌هایی دارد که هیچ بازیکن دیگری از آن برخوردار نیست.

خوشحالم که او پیراهن من (شماره 7) را می‌پوشد. این پیراهن برای من خیلی خاص بود، امیدوارم که برای او هم همین‌طور باشد.»سایر نامزدهای کسب این عنوان فرناندو تورس و استیون جرارد از لیورپول، سسک فابرگاس و  امانوئل آدبایور از آرسنال و دیوید جیمز دروازه‌بان  پورتسموث هستند. رونالدو همچنین در کنار تورس، آدبایور، آگبونلاهور و اشلی یانگ از استون‌ویلا و میکا ریچاردز از منچسترسیتی نامزد کسب جایزه بهترین بازیکن جوان سال هم هست. عنوانی که باز هم  در فصل گذشته به این بازیکن تعلق گرفت.

گوردون تیلور، رئیس اجرایی اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای، تمام نامزدهای حاضر در 2 انتخابات را تحسین کرد و درباره رونالدو نیز گفت: «این بحث که  آیا او به خوبی جورج بست هست یا نه ادامه خواهد داشت اما در هر صورت شکستن رکورد گلزنی جورج برای او که یک بال است کار بزرگی به شمار می‌رود.» تیلور همچنین تورس را مورد تمجید قرار داد و گفت: «در لیورپول شماره 9 های بزرگی در طول سال‌ها ظاهر شدند و تورس هم این فصل این سنت را ادامه داد و در این چالش بزرگ بسیار خوب عمل کرد.

همه اینها نشان‌دهنده شخصیت قوی و توانایی اوست.» وی همچنین در خصوص جیمز گفت: «با توجه به اینکه دروازه‌بانان  به ندرت نامزد می‌شوند این برای او یک موفقیت  است. او کاملاً شایستگی حضور در این فهرست را دارد چون یک دروازه‌بان  سطح بالا است. جیمز این فصل باثبات‌ترین  دروازه‌بان لیگ برتر و یک الگوی عالی بود.»‌ برندگان این انتخابات
روز یکشنبه 27 آوریل معرفی خواهند شد.