تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۱

فرودگاه هلند به تازگی اقدام جالبی را برای فراری دادن پرندگانی که باند فرودگاه را اشغال می کنند، انجام داده است.

فراری دادن پرندگان
آمستردام: پس از آنکه پرندگان مهاجر به طور جدی امنیت پرواز‌ها را تحت تاثیر قرار دادند و انواع راهکار‌ها برای خلاص شدن از شر آنها نتیجه نداد، یکی از مهندسان پرواز پیشنهاد شاهین‌های روباتیک را ارائه داد. به این ترتیب چند شاهین روباتیک که قابلیت تکان دادن پر‌های خود را دارند، طراحی و در نقاط مختلف باند و برج مراقبت نصب شد. مقامات فرودگاه می‌گویند پرندگان از شاهین می ترسند و از زمانی که این شاهین ها به فرودگاه آمده‌اند، تعداد پرنده‌ها به طور‌ قابل ملاحظه‌ای کم شده است.

اجاره کادو
ریاض: افزایش بی سابقه قیمت طلا در ماه‌های اخیر دردسر‌های زیادی را برای زوج‌های عرب ایجاد کرده است. هدیه دادن طلا های سنگین در مراسم ازدواج و قبل از آن یکی از سنت‌های قدیمی در بین اعراب است. اما دو برابر شدن قیمت طلا موجب شده که حتی زوج‌های متمول هم از پس هزینه خرید این جواهرات بر نیایند.

هر چند هدیه دادن سینه ریز‌های گرانقیمت یا حتی کمر بند طلا جزو آداب قبل از ازدواج اعراب است  اما اکنون بسیاری از زوج‌ها این جواهرات را برای مدت 24ساعت کرایه می‌کنند تا در بین اقوام تنها حفظ ظاهر کنند. جالب اینجاست که حتی اجاره این جواهرات هم هزینه زیادی دارد. یک جواهر فروش که در زمینه اجاره طلا فعالیت می‌کند، هزینه 24 ساعت اجاره جواهرات را بین 130 تا 800 دلار اعلام کرد. او می‌گوید بسیاری از جواهرسازان در حال طراحی جواهراتی ارزانقیمت اما پر حجم هستند.

شانس طلایی
منهتن: بی خوابی شبانه یک مرد،  او را از مرگ حتمی نجات داد. این مرد47 ساله حدود  نیمه شب به رختخواب رفت  اما هرچه تلاش کرد خواب به چشمانش نیامد. این مرد خوش‌شانس سرانجام تصمیم گرفت به آشپزخانه برود و قرص خواب آور بخورد. اما همین‌که از رختخواب بیرون آمد صدای شلیک یک گلوله و به هوا رفتن پر‌های بالش او را غافلگیر کرد.

وی در تشریح این حادثه گفت: به محض اینکه از تخت بیرون آمدم، چیزی به شیشه برخورد و بلافاصله بالشم را پاره کرد. به گفته پلیس، این گلوله از تفنگ شکاری همسایه بغلی شلیک شده بود. این همسایه که از پر بودن تفنگ اطلاع نداشت، در حال تمیز کردن آن بود که ناگهان تیری از آن شلیک شد. این گلوله پس از شکستن شیشه وارد اتاق خواب مرد خوش شانس شد و دقیقا به همان محلی اصابت کرد که این مرد سرش را  روی بالش گذاشته بود.

بازگشت به زندان
اسلو: یک زندانی که به تازگی آزاد شده بود، به فاصله یک روز دوباره به زندان بازگشت. این مرد 58 ساله که در طول دوره زندان خود از ماموران زندان کینه به دل گرفته بود، پس از آزادی برای آنها بسته‌ای پر از کارت پستال‌های اهانت آمیز ارسال کرد. همچنین او در نامه‌ای یکی از ماموران را به مرگ تهدید کرد. به‌این ترتیب بار دیگر بازداشت و روانه زندان شد.

قبض تلفن 250 دلاری
لندن: یک مرد انگلیسی اعلام کرد که تنها به دلیل 2 بار تلفن زدن به یک بیمارستان محلی قبض تلفن 250 دلاری برایش صادر شده است. این مرد گفت: برای تغییر وقت ملاقات با پزشکم  با بیمارستان تماس گرفتم اما بار اول حدود نیم ساعت و بار دوم 49 دقیقه در حالت انتظار مکالمه قرار گرفتم. این مرد می‌گوید، این انتظار بنا به درخواست تلفنچی انجام شد.