گروه اجتماعی: سازمان حج و زیارت از متقاضیان عمره که تا ۱۵ مهر ۸۵ ثبت نام کرده‌اند خواست برای اعزام به عمره به دفاتر مجاز زیارتی مراجعه کنند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: اسامی دفاتر زیارتی دارای سهمیه عمره مرحله دوم ۲۸ فروردین در روزنامه‌های کثیر‌الانتشار و جراید استانی اعلام می‌شود. دارندگان فیش‌های عمره تا تاریخ ۱۵ مهر ۸۵ می‌توانند از روز ۳۰ فروردین به دفاتر مجاز زیارتی مراجعه و برای تشرف ثبت‌نام کنند.

عبدالله نصیری به متقاضیان توصیه کرد که دفاتر مجاز زیارتی مورد نظر خود را با توجه به تاریخ پرواز و هزینه، انتخاب کنند.

مرحله دوم عمره شامل پروازهای ۷ تیر تا ۸ شهریور می‌شود که در این مرحله حدود 250 هزار نفر به عمره اعزام خواهند شد.

در مرحله اول اعزام که از ۵ فروردین ماه آغاز و تا ۶ تیر ماه ادامه دارد بیش از ۳۵۰ هزار نفر موفق به انجام مناسک عمره می‌شوند.

امسال ۶۰۰ هزار زائر به عمره مفرده اعزام خواهندشد.بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، هم اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در نوبت اعزام به عمره هستند.

اعزام خارج از نوبت سالمندان به حج تمتع

مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: متولدین سال ۱۳۰۵ و قبل از آن که تا پایان سال ۸۴ برای سفر حج تمتع ودیعه گذاری کرده‌اند، امسال خارج از نوبت به حج تمتع اعزام می شوند.

به گفته نصیری، حدود ۴ هزار نفر شمول اعزام خارج از نوبت می‌شوند که در صورت مراجعه، همه آنها امسال اعزام خواهند شد.

همچنین در صورت تایید کمیسیون پزشکی بر بیمار این افراد و ناتوانی انجام امور خود، یک همراه نیز با آنان خارج از نوبت اعزام می‌شود که البته باید همراه نیز دارای فیش بانکی حج تمتع باشد.