مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: سیلاب رودخانه خرم‌آباد تا غروب امروز سه‌شنبه ۶ اسفند به خیابان‌های اطراف و ساحل رودخانه سرریز می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، رضا میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت سامانه بارشی قوی در جو لرستان و بارش ۳۹ میلی متر باران گفت: در حال حاضر همه رودخانه‌های استان به جز رودخانه «خرم رود» حالت عادی دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دبی رودخانه خرم آباد به ۱۸۰ مترمکعب در ثانیه رسیده است. پیش‌بینی می‌شود حجم سیلاب این رودخانه تا غروب سه‌شنبه به خیابان‌های اطراف و ساحل سرریز کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با تاکید بر اینکه کانون بحران ما در بارندگی‌ها حوزه رودخانه کشکان به ویژه شهر پلدختر خواهد بود، افزود: در موج اول یک سیلاب و تا غروب سه‌شنبه دبی رودخانه کشکان به ۲۴۰۰ مترمکعب در ثانیه خواهد رسید.

میرزایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دیواره‌های ساحلی تکمیل نیستند، از قسمت‌های ساخته نشده دیواره سیلاب وارد خیابان‌های ساحلی و بخشی غربی پلدختر می‌شود؛ لذا از شهروندان تقاضا می‌کنیم تا فرصت باقی است خانه‌های خود را تخلیه کنند.

وی تاکید کرد: قبل از سیلاب ۱۲ فروردین تاب‌آوری رودخانه‌های ما بیشتر بود. در کشکان تاب‌آوری رودخانه ۲۸۰۰ مترمکعب در ثانیه بود اما امروز حداکثر تاب‌آوری رودخانه ۲ هزار مترمکعب در ثانیه است و این سیلاب تهدید جدی برای شهر پلدختر و روستاهای معمولان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان یادآور شد: در حوزه رودخانه تیره دورود، بخشی از سیلاب را در مخزن سد مروک می‌توانیم کنترل کنیم.