رئیس انجمن رادیولوژی ایراناز راه‌اندازی یک کانال تلگرام ویژه‌ خبر داد که پزشکان می‌توانند تصاویر رادیولوژی بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا را بدون درج نام بیمار ارسال کنند و از نظر اساتید در مورد آن بهره‌مند شوند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی صانعی طاهری رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: کانال تلگرام ویژه‌ای توسط انجمن رادیولوژی طراحی شده که پزشکان می‌توانند تصاویر رادیولوژی بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا را بدون درج نام بیمار ارسال کنند و از نظر اساتید در مورد آن بهره‌مند شوند.

وی در ارتباط با نقش رادیولوژی در تشخیص بیماری کرونا اظهار کرد: در مقالات جدید منتشر شده در دنیا نقش تشخیصی سی‌تی‌اسکن در حوزه کرونا مورد تایید قرار گرفته و مشخص شده که سی‌تی‌اسکن در مواردی زودتر از PCR می‌تواند احتمال ابتلا به کرونا را تشخیص دهد.

صانعی طاهری با بیان اینکه در پروتکل‌های درمانی کرونا نقش رادیولوژی پررنگ است، افزود: استفاده از عکس قفسه سینه و در موارد پیشرفته برای تشخیص عوارض بیماری با استفاده از سی‌تی‌اسکن می‌توان اقدامات لازم را انجام داد.

وی گفت: روز گذشته این انجمن مطلبی را در مورد یافته‌های کرونا در سی‌تی‌اسکن برای جامعه پزشکی منتشر کرد که از ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۰ هزار بار این ویدیوی آموزشی دیده شده است.

 رئیس انجمن رادیولوژی ایران بیان کرد: با توجه به اهمیت سی‌تی‌اسکن و موضوع حفاظت در برابر اشعه، پروتکل سی‌تی‌اسکن با دوز پایین طراحی شده که در سایت انجمن رادیولوژی ایران به آدرس www.isr.org.ir  در دسترس همکاران است. همچنین  همکاران رادیولوژیست برای اینکه بتوانند اشکالات خود را در این زمینه مطرح کنند گروه ویژه مشاوره تخصصی طراحی شده که از آن بهره‌مند شوند.
به گفته وی، جامعه پزشکی می‌تواند تصاویر سی‌تی‌اسکن بیماران مشکوک به کرونا را بدون درج نام بیمار به شماره تلگرام  ۰۹۳۹۸۰۳۹۲۳۵ ارسال کرده و از نظرات تخصصی اساتید رادیولوژی جهت استفاده عموم همکاران رادیولوژیست و غیررادیولوژیست بهره‌مند شوند. همچنین انتقال تجارب از این طریق نیز انجام می‌گیرد.