سرپرست جمعیت هلال‌احمر نهاوند با اشاره به بارش شدید باران در این شهرستان گفت: گروه‌های امدادی این نهاد با استفاده از دستگاه‌های موجود از زمان وقوع سیل تاکنون موفق به تخلیه آب از ۵۰ واحد روستایی شدند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حمید نوروزی بیان کرد: ۱۰ تیم چهار نفره جمعیت هلال‌احمر از سه‌شنبه ۶ اسفند به دنبال شدت گرفتن بارندگی و طغیان رودخانه‌ها فعال‌شده و به امدادرسانی به مردم پرداختند.

وی اضافه کرد: به‌منظور امدادرسانی به گرفتاران در سیلاب از چندین دستگاه خودرو شامل نیسان، پیکاب دو کابین و تک کابین و خودروهای ادارات و نهادهای دولتی استفاده شد.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر نهاوند، استان همدان افزود: هم‌اینک مهم‌ترین اولویت گروه‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر تخلیه آب از منازل روستایی با استفاده از پمپ آب و کف کش است و امدادرسانی نیروهای این جمعیت همچنان ادامه دارد.

نوروزی ادامه داد: به‌منظور اسکان اضطراری ساکنان روستاها، مساجد و اماکن ورزشی پیش‌بینی‌شده اما تاکنون نیازی به استفاده از این مکان‌ها نبوده است.

وی گفت: با توجه به‌احتمال شیوع ویروس کرونا در محل‌های پرازدحام، برای اسکان اضطراری افراد در محل‌های پیش‌بینی‌شده باید تاییده اداره بهداشت و درمان شهرستان نیز دریافت شود تا شاهد سرایت و شیوع این ویروس نباشیم.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر نهاوند گفت: سه دستگاه آمبولانس برای انتقال بیماران آماده‌باش هستند، بیشترین میزان بارندگی و خسارت مربوط به بخش زرین‌دشت و گیان در شهرستان نهاوند است.

بارندگی شدید و طغیان آب رودخانه‌ها موجب محاصره ۶ روستای نهاوند توسط سیلاب شده و جلسه ستاد مدیریت بحران استان در نهاوند تشکیل‌شده است.