گرد و غبار شدید، هوای سه شهر استان کرمانشاه را در وضعیت بحران قرار داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، آذر ولی‌زاده، معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگاران، از ورود توده قابل توجه گرد و غبار از سمت مرزهای غربی به استان خبر داد و گفت: این توده ساعت یک و ۴۵ دقیقه بامداد چهارشنبه ۷ اسفند وارد استان کرمانشاه شد. 

وی ادامه داد: با ورود این توده گرد و غبار هم اکنون هوای سه شهر قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.  

معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان کرمانشاه اظهار کرد: بیشترین غلظت لحظه‌ای ثبت شده مربوط به قصرشیرین و به میزان ۱۲۹۹ میکروگرم بر مترمکعب هوا بوده است.  

وی افزود: هم اکنون نیز غلظت ذرات‌معلق هوا در قصرشیرین حدود ۱۰۱۶ میکروگرم بر مترمکعب هوا است و شاهد کاهش تدریجی غلظت ذرات‌معلق هستیم.  

ولی‌زاده گفت: میانگین ۶ ساعته از ساعت یک بامداد تا هفت صبح، غلظت گرد و غبار در قصرشیرین نیز به ۵۷۰ میکروگرم بر مترمکعب هوا رسیده است.  

وی بیان کرد: سرپل‌ذهاب و گیلانغرب نیز وضعیت مشابهی از نظر میزان ریزگردها دارند، این توده گرد و غبار اگرچه به نزدیکی شهرستان دالاهو رسیده، اما هم اکنون در سایر شهرهای استان مشکلی از نظر آلودگی‌هوا نداریم.  

معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان کرمانشاه افزود: احتمال جابه‌جایی این ریزگردها با وزش باد به سمت برخی شهرستان‌های دیگر استان وجود دارد.