به گزارش همشهری آنلاین، دستورالعمل دورکاری از سوی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در راستای مدیریت بحران و حفظ و ارتقاء سلامت کارکنان و توجه به ضرورت رعایت دقیق نکات بهداشتی به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله با شیوع ویروس کرونا، به تمام معاونتها، مناطق، ادارات کل، واحدهای ستادی و سازمانها و شرکتهای تابعه شهرداری تهران ابلاغ شده است.
بر این اساس، کارکنان مشمول با استفاده از ارتباطات و رایانه ضمن تغییر موقعیت مکانی محل کار در منزل میتوانند به انجام وظایف شغلی محوله به صورت دورکاری بپردازند.
این دستورالعمل حداکثر ۳۰ درصد از کارکنان شاغل در مناطق ۲۲گانه، واحدهای ستادی، سازمانها و شرکتهای تابعه شهرداری تهران را شامل میشود.
دورکاری شهرداری تهران با اولویتهای ۵ گانه برای بیماران خاص و بانوان باردار، بیماران مزمن تنفسی، قلبی، کلیوی، دیابتی، بانوان دارای فرزند زیر ۶ سال (مشمول کاهش ساعت کار)، افراد معلول و کمتوان جسمی و حرکتی، کارکنان دارای فرزند بیمار خاص و یا معلول و به تایید واحدهای ذیربط (اداره کل رفاه، شرکت شهر سالم، ...) اجرا میشود.
سقف بهرهمندی از دستورالعمل کار از راه دور در هر واحد سازمانی حداکثر ۳۰ درصد از کل نیروهای شاغل در واحدهای مربوطه است اما سازمانها و شرکتهای تابعه شهرداری تهران با توجه به فرآیندهای اجرایی و با موافقت شورای تحول و ارتقای سرمایههای انسانی واحد متبوع به افزایش سقف استفاده از کار از راه دور حداکثر تا ۵۰ درصد مجاز هستند.
حداکثر زمان بهرهمندی از مزایای این دستورالعمل محدود به شرایط خاص موجود بوده و توقف اجرای دستورالعمل با اتمام شرایط خاص به تشخیص و با ابلاغ معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران خواهد بود.
از اهداف این طرح میتوان به ارتقای مولفههای مدیریت بحران در شرایط خاص محیطی، انعطافپذیری کار و کاهش زمان تردد، تسهیل انجام کار برای افراد دارای شرایط خاص و افزایش بهرهوری از طریق انجام کار مبتنی بر رایانه اشاره کرد.
این دستورالعمل از سوی اداره کل منابع انسانی شهرداری تهران تهیه و پیشنهاد شده و با تایید معاون توسعه منابع انسانی به تصویب شهردار تهران رسیده است.