استاندار خراسان شمالی بر نظارت جدی در زمینه عرضه مواد غذایی و لبنی در استان تاکید کرد و گفت: مردم برای خرید کالا از پول کاغذی یا سکه‌ای استفاده نکنند.

محمدعلی شجاعی شنبه دهم اسفند در کارگروه ویژه کنترل و مراقبت کرونا ویروس استان اظهار کرد:  مدیران دستگاه‌های اجرایی منتظر بخش نامه‌های وزارت‌خانه‌ها نباشند تمام مصوبات ستاد ویژه کنترل و مراقبت کرونا ویروس باید قابلیت اجرایی شدن داشته باشند.  

وی گفت: بحث قرنطینه کردن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی استان است در صورت تشخیص باید اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: همچنین دانشگاه علوم پزشکی استان لیستی از اقلام، تجهیزات را برای اتاق بازرگانی و صنعت و معدن استان ارسال کند تا ورود جدی بر بحث واردات آن داشته باشیم.

شجاعی اظهار کرد: موضوع آموزش توسط گروه‌های جهادی سپاه، بسیج، هلال‌احمر و سازمان‌های مردم نهاد تقسیم شود تا موازی کاری انجام نشود.

استاندار خراسان شمالی گفت: در حوزه بهداشت نظارت بسیار جدی بر عرضه مواد غذایی و لبنی انجام شود، از سویی سازمان‌های مربوطه اعلام کنند تا جای ممکن از رد و بدل کردن اسکناس‌ها جلوگیری شود.

وی بیان کرد: باید وضعیت شیوع بیماری کرونا را جدی بگیریم، نمی‌توان با ارائه یک مصوبه و در شرایط عادی امور را پیش برد، لذا  برای مقابله با بیماری کرونا در استان، تصمیم‌گیری بر عهده خود مدیران و فرمانداران خواهد بود تا در صورت تشخیص سریع تصمیم‌گیری و اجرایی کنند.

شجاعی افزود: در بحث مدیریت باید هرگونه تجمع ممنوع شود در غیر این صورت خطر شیوع بیماری کرونا چندین برابر می‌شود.

رییس کمیته پیشگیری و درمان مقابله با کرونا ویروس نیز در این نشست گفت: ۲۰ هزار بروشور، ۱۲ هزار پوستر برای مقابله با کرونا ویروس چاپ شده و ۱۵ هزار رابط بهداشت نیز در این خصوص آموزش دیده‌اند و چادرهای سلامت در سطح شهرستان‌ها برپا شده است.

سیداحمد هاشمی افزود : تمامی  اداره‌ها و سازمان‌ها بسته آموزشی مقابله با کرونا ویروس را در قالب سی دی ریافت کرده‌اند تا آنها آن را در اختیار پرنسل خود قرار دهند.