مراد محمدی کشتی‌گیر دسته 60 کیلوگرم تیم ملی کشورمان با غلبه بر حریفانش به فینال مسابقات راه پیدا کرد.

به گزارش ایسنا در روز سوم مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان، مراد محمدی ملی‌پوش وزن 60 کیلوگرم ایران با چهار پیروزی متوالی به فینال وزن 60 کیلوگرم راه یافت تا بهتر از سال قبل نتیجه بگیرد.

برنده‌ی مدال برنز رقابت‌های جهانی بوداپست در دور اول با نتیجه 5 بر صفر (2 - صفر و 3 - صفر) برابر مراد رمضان اف از مقدونیه پیروز شد و در دور دوم در سه تایم با نتیجه 4 بر 2 (3 - 1، صفر - 1، 1 - صفر) از سد واسیلی فدروشین کشتی‌گیر سرشناس اوکراینی گذشت. محمدی در دور سوم دیوید پوغوسیان گرجستانی را 4 بر صفر (1- صفر و 3 - صفر) از پیش رو برداشت تا با پیروزی 5 بر صفر (4 - صفر و 1 - صفر) مقابل نوریوکی تاکاتسوکا از ژاپن به دیدار وزن 60 کیلوگرم کشتی آزاد جهان راه یابد.

حریف محمدی در مسابقه پایانی مایک زادیک آمریکایی است که در نیمه نهایی توانست ماولت باتیروف قهرمان المپیک آتن از روسیه را شکست دهد. باتیروف برای رسیدن به مرحله‌ب نیمه نهایی دو رقیب سرسخت به نام‌های یاندرو کوئینتانا قهرمان المپیک و نایب قهرمان سال گذشته جهان از کوبا و توفیق اوداباشی نایب قهرمان امسال اروپا را از پیش رو برداشته بود اما، در نیمه نهایی توان پیروزی بر ملی‌پوش آمریکا را نداشت. البته احتمال کسب مدال برنز باتیروف زیاد است.

 55 کیلوگرم: تقی داداشی حذف شد

داداشی در دور اول الگین از پالائو را 10 بر صفر (6 - صفر و 4 - صفر) مغلوب کرد و در دور دوم 8 بر 5 (4 - صفر، 1 - 2 و 0 - 6) برابر نارانباتار نفر سوم سال گذشته جهان از مغولستان پیروز شد. داداشی برای راهیابی به مرحله نیمه نهایی به مصاف سامی هنسن قهرمان سال 98 جهان و نایب قهرمان المپیک سیدنی از آمریکا رفت که در تایم اول یک بر صفر پیروز شد اما، در تایم دوم در حالی که هنسن اقدام به زیرگیری کرده بود بر روی اشتباه خودش ضربه فنی شد تا مدال جهانی را از دست دهد. هنسن در نیمه نهایی مغلوب رادوسلاو ولیکوف نایب قهرمان سال گذشته جهان از روسیه شد تا داداشی شانس برای مدال برنز نداشته باشد.

حریف ولیکوف بلغاری در فینال بشیک کودوخوف کشتی‌گیر بدون عنوان روسیه است که در نیمه نهایی از سد نامیک عبدالله اف آذربایجانی گذشت.

کشتی فرنگی

در رقابت‌های وزن آخر کشتی فرنگی، مسعود هاشم‌زاده در وزن 120 کیلوگرم به روی تشک رفت که در دور اول با پیروزی 8 بر یک (7 - صفر و 1 - 1) مقابل گئورگی تسورتسومیا نفر دوم المپیک آتن از قزاقستان به پیروزی رسید اما، در کشتی بعدی 5 بر یک (4 - صفر و 1- 1) به میهالی دیک باردوس دارنده پنج مدال نقره جهان از مجارستان باخت. باردوس در نیمه نهایی کشتی را به میخائیل لوپز قهرمان سال گذشته جهان از کوبا واگذار کرد تا هاشم‌زاده شانسی برای گرفتن مدال نداشته باشد.

دیگر فینالیست این وزن حسن باروئف قهرمان المپیک آتن وسال 2003 جهان از روسیه است. روس‌ها در شش وزن قبلی کشتی فرنگی فینالیست نداشتند و باروئف تنها امید آنها برای کسب مدال طلا است.