تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

مدیرپایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی استان کرمانشاه گفت: باتوجه به تعطیلی باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، ورزشکاران می‌توانند روزانه نیم ساعت با انجام برخی حرکات ورزشی در منزل تمرین کنند.  

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمود روشنی، مدیرپایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: باتوجه به بالا رفتن درصد شیوع بیماری کرونا در اماکن پرتجمع مانند باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، تصمیماتی در کشور درخصوص تعطیلی این مراکز گرفته شد.  

وی عنوان کرد: دم و بازدم‌های عمیق و استفاده مشترک از وسایل ورزشی موجود در باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی می‌تواند شیوع این بیماری را گسترش دهد، بنابراین تعطیلی آنها یک اقدام منطقی است.  

مدیر پایگاه قهرمانی کرمانشاه تصریح کرد: از آنجایی که درحال حاضر نمی‌دانیم تا چه زمانی درگیر این بیماری هستیم، بنابراین به ورزشکاران توصیه می‌کنیم در منزل به ورزششان ادامه دهند.  

وی گفت: نیازی نیست ورزشی که درخانه انجام می‌گیرد سنگین و حرفه‌ای باشد، هدف از انجام ورزش در خانه حفظ سطح آمادگی بدن ورزشکار است و بدنبال افزایش توانمندی‌های جسمانی نیستیم.  

روشنی مدت زمان مناسب برای انجام تمرینات ورزشی در خانه را حدود نیم ساعت اعلام کرد و گفت: انجام این تمرینات باید بگونه‌ای باشد که ضربان قلب ورزشکار را به اندازه ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر از سطح معمول بالا ببرد.  

وی خاطرنشان کرد: درصورتی که ورزشکاران در منزل وسایل ورزشی مانند تردمیل و یا دوچرخه ثابت دارند، می‌توانند روزانه ۳۰ دقیقه از این دستگاه‌ها استفاده کنند، درغیر اینصورت تمریناتی که نیاز به وسیله ندارند را در دستورکار قرار دهند.  

مدیرپایگاه قهرمانی کرمانشاه اضافه کرد: اگر ورزشکاری در منزل آپارتمانی زندگی می‌کند، به خاطر حفظ آرامش همسایگان می‌تواند برخی تمرینات مانند پلانک، لانگز، اسکات، دراز و نشست و... را انجام دهد، درغیر این صورت تمریناتی مانند طناب، پروانه و جامپ زدن و دیگر ورزش‌هایی که همراه با تحرک بالایی است را انجام دهد.  

وی اعلام کرد: ورزشکاران می‌توانند این تمرینات ورزشی را همراه با موسیقی و با اعضای خانواده انجام دهند تا یک نشاط و شادابی را نیز به خانه بیاورند.  

روشنی برلزوم رعایت نکات بهداشتی حین و پس از انجام تمرینات ورزشی هم تاکید کرد و گفت: ورزشکاران باید مواظب باشند حین انجام تمرین ورزشی در منزل عرق بدنشان روی زمین نریزد، پس از تمرین هم استحمام کرده و با استفاده از بخور و دود اسپند خانه را ضدعفونی کنند.