شیوع ویروس کرونا و توصیه پزشکان به کاهش تردد و خانه‌نشینی، مدیریت شهری منطقه۱۳ را به ارائه راهکاری متفاوت و برگزاری تورهای گردشگری و آموزش و مسابقات مجازی واداشت.

همشهری آنلاین-پروانه بهرام‌نژاد: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۳ با هدف کاهش تردد غیرضروری شهروندان در شهر با برگزاری گردشگری مجازی و تورهای ایران‌گردی و مسابقات مجازی در پی کمک به کنترل کرونا و سرگرمی مردم این تکه از پایتخت است. «سجاد سبحانی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه در این‌ باره می‌گوید: «چند روزی است با تلاش اداره آموزش‌های شهروندی منطقه برای اوقات فراغت شهروندان، لینک تورهای مجازی ایران‌گردی در کانال‌های تلگرامی اطلاع‌رسانی سراهای محله و منطقه ارسال می‌شود و شهروندان با جاذبه‌های گردشگری کشورمان و تهران آشنا می‌شوند. »

  • شهروند خوب

یکی دیگر از اقدامات این مجموعه، برگزاری مسابقه مجازی «شهروند خوب» است که سبحانی در این‌ باره می‌گوید: «مسابقه شهروند خوب با موضوع‌های شهروندی، فرهنگی، محیط‌زیست‌، آپارتمان‌نشینی، ترافیک و... برگزار می‌شود که این هم از طریق کانال‌های اطلاع‌رسانی سراهای محله است. »

معاون امور اجتماعی شهردار منطقه ۱۳ می‌افزاید: «براین اساس هر روز متن و پیام‌هایی با موضوعات مختلف در کانال‌ها ارسال و از شهروندان خواسته می‌شود آنها را تکمیل و برای سرای محله ارسال کنند. بعد از ارسال و بررسی پیام‌های رسیده در هر محله، بهترین تکمیل‌کننده این متون انتخاب و از طریق سرای محله هدایایی به برگزیدگان اهدا و ارسال می‌شود. »

همچنین «نسرین فیاضی» مدیر اداره آموزش‌های شهروندی شهرداری منطقه ۱۳نیز دراین‌باره می‌گوید: «یکسری متون تهیه کرده و در اختیار محله‌ها قرار داده‌ایم که هر محله به دلخواه متن مورد نظر را انتخاب و به صورت همزمان همه محله‌ها هر شب ساعت ۲۰ مسابقه را برگزار می‌کنند. شرکت‌کنندگان نیز پاسخ خود را برای ادمین کانال‌ها ارسال ‌کرده و در نهایت پس از داوری و انتخاب متن برتر، برگزیدگان شب بعد معرفی و متن تکمیلی آنها نیز در کانال منتشر می‌شود. » به گفته او در صورت استقبال شهروندان این طرح تا پایان اسفند ماه ادامه‌دار خواهدبود.

  • آموزش شهروندان

علاوه براینها برگزاری دوره‌های آموزش شهروندی مجازی نیز از دیگر فعالیت‌های کاهش تردد شهروندان منطقه ۱۳ و حضور در سراهای محله است. فیاضی دراین‌باره می‌گوید: «باتوجه به ضرورت کاهش تردد شهروندان، موضوعات شهروندی که پیش از این در سرای محله و مراکز مختلف آموزش حضوری داشتیم، باتوجه به شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا، غیرحضوری و مجازی برگزار می‌کنیم. »

همچنین معاون امور اجتماعی فرهنگی شهردار منطقه ۱۳ درباره سایر فعالیت‌های مجازی این معاونت می‌گوید: «علاوه براینها در زمینه آموزش با تبدیل پیام‌های بهداشتی معتبر و پوسترها به فایل‌های صوتی آنها را در گروه‌های مجازی منتشر می‌کنیم و با بارگذاری پیام‌های آموزشی و پوسترها در گروه‌های مجازی و پرتال‌ محله‌ها به دنبال آموزش بیشتر و افزایش آگاهی شهروندان در زمینه ویروس کرونا هستیم.»

علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از این امکانات مجازی، می‌توانند نام سرای محله خود را در نرم‌افزار تلگرام جست‌و جو و با عضویت در کانال محله از این امکان بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها