تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹

فرمانده انتظامی اهواز گفت: ۱۳۶ قلیان‌سرا در این شهرستان در راستای طرح پاکسازی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شناسایی و پلمب شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محسن دالوند یکشنبه ۱۱ اسفند افزود: این طرح طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و به دنبال مطالبات مردمی در راستای اجرای طرح پاکسازی پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و اماکن عمومی نقاط مختلف به ویژه جاده ساحلی شمالی و جنوبی شهر اهواز از عرضه قلیان و پس از هماهنگی‌های صورت گرفته با مقام قضایی اجرا شد.

وی افزود: در چارجوب اجرای این طرح با همکاری شبکه بهداشت علاوه بر پلمب قهوه‌خانه ها، با عرضه کنندگان سیار قلیان در پارک‌ها و تفرجگاه های جاده ساحلی برخورد و تعداد ۲ هزار و یکصد جام قلیان از سطح مناطق جمع‌آوری و ۴۷ نفر نیز به دلیل ارتکاب تخلفات صنفی در این راستا دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، این مقام انتظامی تصریح کرد: پلیس در نظر دارد با هماهنگی مقام قضایی و با حضور نماینده شبکه بهداشت و همچنین اصحاب رسانه، قلیان‌های جمع‌آوری شده را معدوم کند.

سرهنگ دالوند بیان کرد: طرح پلمب واحدهای صنفی متخلف به صورت جدی در دستور کار پلیس بوده و کسانی که اقدام به قانون‌شکنی و فک پلمب نمایند، برابر حکم مقام قضایی مورد پیگیرد و برخورد جدی قرار می‌گیرند.