دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین‌زهرا گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا با گرانفروشان اقلام بهداشتی مورد نیاز شهروندان بدون اغماض برخورد قانونی صورت خواهدگرفت.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد صمدی گفت: متاسفانه با شیوع ویروس کووید ۱۹، گزارش‌هایی مبنی بر گرانفروشی اقلام بهداشتی مورد نیاز در این شهرستان دریافت شد.

وی اضافه کرد: بر این اساس تیم بازرسی متشکل از بازرسان اداره تعزیرات، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوئین‌زهرا اقدام به بازدید از داروخانه‌های این شهرستان کردند و متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مسئول قضایی افزود: موضوع سلامت و بهداشت مردم به ویژه در حال حاضر که بیماری کرونا شیوع یافته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دستگاه قضا بدون هیچ تعارفی با اخلالگران این حوزه برخورد خواهدکرد.

صمدی گفت: خوشبختانه هم اینک مشکل خاصی در عرضه کالاهای سلامت محور در سطح شهرستان وجود ندارد ولی شهروندان می‌توانند هرگونه موارد تخلف را به مراجع قضایی و نظارتی مرتبط گزارش نمایند.

ویروس کرونا (کووید – ۱۹) که نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر یکشنبه یازدهم اسفند به ۹۸۷ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۵۴ نفر رسیده است همچنین ۱۷۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

شهرستان بویین زهرا در ۵۵ کیلومتری قزوین واقع شده است.