مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از افتتاح و بهره‌برداری از ۱۳ طرح و پروژه در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری خبر داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، علینقی حیدریان در آستانه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۰ پروژه از این طرح‌ها در بخش آبخیزداری و سه طرح نیز در بخش بیابان‌زدایی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: بالغ‌بر ۱۱۱ هزار و ۳۷۱ میلیون ریال برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها هزینه شده، خوشبختانه امسال اعتبارات خوبی از سوی صندوق توسعه ملی به پروژه‌های آبخیزداری اختصاص یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان همچنین از برنامه‌ریزی برای کلنگ‌زنی یک پروژه در هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: هم‌زمان با هفته منابع طبیعی عملیات اجرایی طرح احداث سکوی تولید نهال گلدانی بااعتباری بالغ‌بر ۵ میلیارد ریال در نهالستان شهید عموزاده سمنان آغاز و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی از تخصیص اعتبارات ۴۰ میلیارد تومانی به آبخیزداری استان در سال جاری خبر داد و افزود: با تخصیص این اعتبارات پروژه‌های متعددی در استان اجرایی شد.

حیدریان بابیان این‌که این اعتبارات در اختیار ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گرفت افزود: عملیات اجرایی این طرح‌ها که در ۲۴ حوزه برنامه‌ریزی‌شده بود را از هفته دولت امسال آغاز و تاکنون بخش زیادی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

وی از اجرای ۵ بند خاکی با حجم ۱۱۳ هزار و ۱۰۰ مترمکعب از محل این اعتبارات خبر داد و گفت: بالغ‌بر ۲۵۰ سازه سنگ و ملات و گابیون با حجم ۸۴ هزار و ۴۶۶ مترمکعب، ۱۵۰ مترمربع بندهای سبک یا چپری، ۲۲ مورد کانال بتنی با حجم یک‌هزار و ۹۴۹ مترمکعب در طرح حبله رود و...ازجمله طرح‌هایی است که در سال‌جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در شهرستان‌های مختلف این استان عملیاتی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: طرح‌های این اداره کل در ۲۴ حوزه و با مساحتی بالغ‌بر ۲۴ هزار و ۶۰۰ هکتار برنامه‌ریزی شد. طرح‌های آبخیزداری استان بر مبنای مطالعات انجام‌شده و اولویت‌ها و نیازهای واقعی و کارشناسی شده منطقه‌ای در چند بخش برنامه‌ریزی و عملیاتی شد.

حیدریان همچنین از انعقاد چهار فقره قرارداد کاداستر در این استان خبر داد و گفت: در قالب این قراردادها طی سال گذشته برای بیش از ۲۰۰ پلاک اراضی ملی و منابع طبیعی استان سند کاداستر صادر شد و امسال نیز تاکنون برای حدود ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی سند کاداستر اخذشده است.