همشهری امارات: نمایشگاه بین‌المللی خودرو از 17 تا21 دسامبر در مرکز بین‌المللی نمایشگاه‌های ابوظبی برگزار خواهد شد

به گزارش الاتحاد فردریک ذیوکس، رئیس شرکت نمایشگاه‌های رید خاورمیانه اعلام کرد: شهر ابوظبی ذخایر نفتی زیادی دارد و خارجیان زیادی در آن سکونت دارند و بهترین مکان برای برگزاری نمایشگاه خودرو است. پیش‌بینی می‌شود درآمد تجارت خودرو جهان تا سال 2010 به 23 میلیارد دلار برسد.

صنایع خودروی خاورمیانه غنی و دارای تسهیلات و امکانات عالی است سیاست مالیاتی کشورهای منطقه در صنعت خودرو، زمینه را برای سرمایه‌گذاری در این بخش آماده کرده و در توسعه این صنعت نقش بسزایی دارد. ابوظبی به دلیل دارابودن هتل‌ها و امکانات مختلف، فراهم بودن شرایط خوب زندگی و کار و اجرای فعالیت‌های اقتصادی و توسعه‌ای، خارجیان بسیاری را به خود جذب کرده است.

 مجله فوربس در سال 2007 ابوظبی را ثروتمند‌ترین شهر جهان نامید که 90درصد از تولید نفتی امارات را تولید می‌کند و چهارمین ذخیره بزرگ نفت در جهان به‌شمار می‌رود.

این شهر 800 میلیارد دلار سرمایه را به خود جذب کرده و بیش از 140 میلیارد دلار سرمایه‌ نیز به طرح‌های توسعه دولتی و خصوصی، اختصاص یافته است. نمایشگاه خودروی ابوظبی برای اولین بار 20 سال قبل برگزار شد که از مهمترین رویدادهای صنعت خودروی خاورمیانه به‌شمار می‌رود.