مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از برنامه‌ریزی برای غرس و توزیع رایگان ۵۰۰ هزار اصله نهال در این استان طی هفته منابع طبیعی و درختکاری خبر داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، علینقی حیدریان در آستانه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در جمع خبرنگاران گفت: ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هفته منابع طبیعی نامگذاری شده، توزیع ۵۰۰ هزاراصله نهال تولیدی در نهالستان‌های شهید عموزاده سمنان و چغولگیر شاهرود ظرف یکی دو روز آینده به‌طور رسمی آغاز می‌شود.

وی گفت: این نهال‌ها به‌صورت رایگان بین مردم و دستگاه‌ها توزیع می‌شود،  شعار هفته منابع طبیعی و روز درختکاری «نهال‌کاری همگانی، برای ایرانی سرسبز» است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به اهمیت درخت و فضای سبز در کشور اشاره و تصریح کرد: ایرانیان از دیرباز به درخت اهمیت زیادی می‌داده‌اند.

وی گفت: منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرساله صدها هزار اصله نهال تولیدی خود را رایگان توزیع می‌کند، همه نهال‌های تولیدی نهالستان‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان از نوع غیرمثمر است.

حیدریان از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های نهال‌کاری در این استان خبر داد و گفت: بخشی از این نهال‌کاری‌ها نورخان‌تر آغاز و در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، ادامه داد: عملیات نهال‌کاری در استان از ۱۴ آذرماه سال جاری با شعار «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» آغازشده که تا پایان هفته منابع طبیعی با غرس حدود ۳۸۰ هزار نهال جنگلی و بیابانی در گستره‌ای دو هزار و ۴۰۰ هکتاری انجام‌شده که درمجموع با توزیع ۵۰۰ هزار نهال دیگر در هفته منابع طبیعی شمار نهال‌های توزیع‌شده امسال به بیش از ۸۸۰ هزار اصله نهال خواهد رسید.