نامه یک پزشک اورژانس در آلمان که از مقامات به خاطر رها کردن کارکنان پزشکی به حال خود شکایت کرده است، در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین فالک استیرکات، پزشک اورژانس از ارلانگن در این نامه می‌نویسد: «ما به هیچ نحو برای وضعیت فعلی آماده نیستیم.»

«ما به نزد افرادی فرستاده می‌شویم که با افراد دچار کورونا تماس داشته‌اند تا از آنها نمونه بگیریم. اما لباس‌های محافظتی از هیچ نوعی فراهم نشده است. به ما گفته شده است بدون هیچ لباس محافظتی به نزد بیماران برویم.»

«یک همکار مجبور شد از عینک غواصی که از خانه آورده بود برای محافظت خودش و دیگران از انتشار ویروس استفاده کند.»

در نشانه‌ای دیگر در ناتوانی مقامات در کنترل موقعیت، از آلمان گزارش می‌رسد افرادی که به دچار شدن خودشان یا بچه‌هایشان به ویروس کورونا شک دارند، در پیدا کردن  فرد مسئولی مراجعه با مشکلات شدید مواجه شده‌اند.

یک زن به روزنامه جنجالی «بیلد» آلمان گفت چهار ساعت و نیم را صرف تلفن زدن کرده تا کسی را پیدا کند که به او کمک کند،‌ اما او را از فردی به فرد دیگر پاس داده‌اند و در نهایت به او گفته شده است، در خانه بماند.

آلمان تا به حال ۱۸۸ مورد ثبت‌شده عفونت با ویروس کورونا دارد و ایالت راین وستفالی شمالی در غرب این کشور با ۱۰۱ مورد بیشترین موارد عفونت را گزارش کرده است. در عین با افزایش شمار عفونت‌ها انتشار بیماری به سمت شرق آلمان مشاهده می‌شود.

شمار زیادی از مهد کودک‌ها و مدارس بسته شده‌اند، محل‌های کار و حتی استودیوی هنرمندان تعطیل شده‌اند و به شمار فزاینده‌ای از کارکنان اداری گفته شده است، در خانه بماند.

رسانه‌های آلمان بر سرنوشت یک کشتی گردشی با ۱۲۰۰ مسافر آلمانی متمرکز شده‌اند که در شهر بندری هاگسوند در نروژ پهلو گرفته است. دو نفر از مسافران این کشتی درتماس فردی دچار ویروس کورونا بوده‌اند، مشکوک به عفونت با ویروس هستند.

پزشکان در آلمان به طور فزاینده‌ای از کمبود تجهیزات برای انجام تست و نیز کمبود ماسک و لباس‌های محافظ کل بدن شکایت دارند.

برچسب‌ها