با مرگ سه نفر دیگر در ایالت واشنگتن آمریکا، شمار جان باختگان ویروس کرونا در این کشور به ۹ نفر رسید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی بی سی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۱۰۰ نفر گذشته هر چند مقام‌ها انتظار دارند با آغاز نمونه‌گیری‌های گسترده، بر شمار افراد مبتلا به این ویروس اضافه شود.

به گزارش تایمز سیاتل، دو نفر از جان باختگان روز سه‌شنبه، سوم مارس، از ساکنان مرکز نگه‌داری از سالمندان کیرکلند بوده‌اند. به این ترتیب شمار قربانیان این مرکز نگه داری از سالمندان به هفت نفر رسید و تعداد قربانیان ایالت واشنگتن هم به ۹ نفر رسید.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این ایالت شمال‌غربی آمریکا هم ۲۷ نفر اعلام شده است. مسئولان بهداشتی این ایالت همچنین ۲۳۱ نفر را که با افراد آلوده در ارتباط بوده یا علائم مشکوک به کرونا را بروز داده‌اند زیر نظر گرفته‌اند.

همزمان مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کل آمریکا را ۶۰ نفر اعلام کرده که از این تعداد ۲۲ نفر مرتبط با سفرهای خارجی، ۱۱ نفر از طریق ابتلای فرد به فرد و ۲۷ نفر هم برای شناسایی نحوه ابتلا تحت بررسی و تحقیقات قرار دارند.

ایالت واشنگتن در شمال غرب آمریکا و هم مرز با استان بریتیش کلمبیا کاناداست. سیاتل بزرگترین شهر این ایالت است که در فاصله ۲ ساعتی ونکوور، بزرگترین شهر غرب کانادا است.

ایالت واشنگتن یکی از قطب‌های اقتصاد آمریکا محسوب می‌شود. ابرشرکت‌هایی چون آمازون، بویینگ و کاسکو (کیرکلند) در این ایالت مستقرند.