رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان گفت: امسال جشن نیکوکاری در اردستان به واسطه شیوع ویروس کرونا غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ابوالقاسم صادقی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرستان اردستان ۱۶۶۸ خانوار مستمری بگیر دائم و ۶۳۹ خانوار تبصره ۱۴ را پوشش می‌دهد. با توجه به وضعیت معیشتی، مجلس و دولت بودجه‌ای را تحت عنوان تبصره ۱۴ در نظر گرفتند و به کسانی که در این مدت ضرر دیدند تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۳۰۰ خانوار از خدمات کمیته امداد امام خمینی اردستان استان اصفهان بهره‌مند می‌شوند، افزود: این تعداد خانوار بیش از ۵۵۰۰ نفر از جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی اردستان با بیان اینکه توانمندسازی خانواده‌ها در موضوع اشتغال یکی از سیاست‌های کلان کمیته امداد است، گفت: در سال جاری ۲۳۸ مورد تسهیلات اشتغال که بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان بوده به خانواده‌های تحت حمایت اعطا شده است.

صادقی با بیان اینکه یکی دیگر از فعالیت‌های کمیته امداد در بحث اشتغال آموزش مددجویان واجد شرایط در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای است، گفت: این افراد پس از اینکه کلاس‌های فنی و حرفه‌ای را گذراندند و مدرک دریافت کردند می‌توانند از تسهیلات کمیته امداد بهره‌مند شوند. در این بخش ۱۲۶ نفر به آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات پرهزینه‌ای که کمیته امداد انجام می‌دهد تامین مسکن برای مددجویان است، گفت: در سال ۹۸ تعداد ۶ مورد احداث و خرید مسکن داشتیم و ۷۱ مورد نیز تعمیرات خانه‌های مددجویان انجام شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی اردستان با اشاره به جمع‌آوری یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کمک‌های شهروندان در جشن نیکوکاری سال گذشته، بیانکرد: با توجه به تعطیلی مدارس و آموزشگاه‌ها به دلیل مقابله با بیماری کرونا و نبود امکان ایجاد پایگاه‌های نیکوکاری در سطح شهر، روش‌های غیرحضوری برای مشارکت مردم در جشن نیکوکاری در نظر گرفته شده است.