تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۴:۴۹

گروه ورزشی: رئیس فدراسیون دوومیدانی اظهار امیدواری کرد که دو سهمیه دیگر برای این بازی‌ها کسب شود.

مصطفی کریمی که در جلسه بررسی برنامه‌های دوومیدانی در کمیته تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک گزارش می‌داد، افزود: «برنامه‌های فدراسیون به دو بخش تقسیم شده است؛ یک برنامه برای نفراتی که سهمیه گرفته و برنامه دوم برای آنهایی که دنبال کسب سهمیه هستند.»

وی اظهار داشت:«برای هرکدام از 4 نفری که سهمیه گرفته‌اند، 10 مسابقه سطح بالای بین‌المللی در نظر گرفته‌ایم که از 7 اردیبهشت‌ آغاز می‌شود.»

رئیس فدراسیون افزود: «در این مسابقات متوجه می‌شویم که ورزشکاران در چه حدی هستند. گزارش می‌رسد احسان حدادی 68 متر و صمیمی 66 متر دیسک پرتاب می‌کنند. اگر این نتایج صحت داشته باشد، لازم است مربی اختصاصی آنها نیز به المپیک اعزام شود.»

وی به ورزشکاران دیگر اشاره کرد و گفت: «12 تا 15 نفر را در اردوهای اختصاصی و غیرمتمرکز داریم که خوب تمرین می‌کنند و شانس کسب حداقل دو سهمیه دیگر را داریم.»

کریمی شانس سپهرزاد در دهگانه و لیلا رجبی را در پرتاب وزنه بانوان بیش از دیگران دانست. او به بقیه دوندگان در مواد 400 متر، پرتاب وزنه، پرش با نیزه و پرش طول نیز اشاره و اعلام کرد: «در پرتاب چکش و نیزه نیز جهش قابل‌ملاحظه‌ای داشته‌ایم.» وی افزود: «مشکل لیلا رجبی حل شده است و می‌تواند برای ایران مسابقه دهد.»

کریمی مشکل اصلی برای شرکت در اردوهای متمرکز را کمبود امکانات دانست و گفت: «برای حضور در اردوهای متمرکز مشکل امکانات داریم که اگر این معضل حل شود، آماده شرکت در اردو می‌شویم.»

در ادامه این جلسه علیجانی، مدیر تیم‌های ملی با اشاره به برنامه دوندگان تصریح کرد: «برای 4 نفری که سهمیه گرفته‌اند اوج آمادگی را المپیک گذاشته‌ایم، غیر از سجاد مرادی که در 800 متر هنوز ورودی رکورد A را کسب نکرده است. سایر نفرات هم اگر سهمیه کسب کنند، وارد برنامه المپیک می‌شوند.»