تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: ما در سیرجان موارد مشکوک به کرونا داشته و داریم و در مورد برخی شک قوی‌تر به کرونا وجود داشته، اما تا این لحظه هیچ آزمایش مثبت قطعی نداشته‌ایم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «محمد موقری پور» اظهار کرد: چند نفر از بیماران دچار مشکل تنفسی با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند. از ابتدای شیوع کرونا در کشور، براساس پروتکل بهداشت و درمان، همه بیماران با علائم تنفسی را به عنوان بیمار مشکوک به کرونا بررسی کردیم.

او افزود: مردم نباید به دنبال این باشند که چند مورد مثبت قطعی می‌شوند زیرا فردی که مثبت شناخته شده، ایزوله و تکلیفش معلوم است و می‌دانیم چطور از خودمان و بیمار محافظت کنیم.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان بیان کرد: کسی خطرناک است که در ظاهر سالم اما مبتلا به ویروس کروناست و آن را در جامعه پخش می‌کند. ۸۰ درصد افراد مبتلا به کرونا بدون علامت هستند.

موقری پور اضافه کرد: تا زمانی که افراد حالشان بد نیست، از مراجعه به مراکز درمانی خودداری و خرید، عید و مسافرت را کنسل کنند تا مشکلی پیش نیاید.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان ادامه داد: مردم باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند و در منزل بمانند و جز در موارد ضروری، بیرون نروند.