معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طی ۱۱ ماه امسال بیش از سه هزار و ۶۰۰ پرونده تخلف صنفی در استان بوشهر تشکیل شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، رضا جمالی چهارشنبه ۱۴ اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نظارت و بازرسی از اصناف به‌صورت ویژه در دستور کار بوده است و طی ۱۱ ماهه امسال طی ۱۱ ماهه سال جاری ۶۹ هزار و ۶۱۱ مورد بازرسی از واحدهای صنفی سراسر استان بوشهر صورت گرفت.

معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: از این تعداد سه هزار و ۶۳۳ فقره منجر به تشکیل پرونده به ارزش حدوداً ۷۸ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال‌شده است.

جمالی با اشاره به ۶۹ هزار و ۶۱۱ فقره بازرسی انجام‌گرفته در استان تصریح کرد: بازرسی‌ها ازنظر تعداد ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی گفت: طی این مدت تعداد پنج هزار و ۱۳۳ فقره بازرسی در خصوص کشف کالای قاچاق در استان صورت گرفته که منجر به تشکیل ۱۴۵ فقره صورت‌جلسه به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال شده است.

معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: اموال مکشوفه به انبار مدیریت فروش و جمع‌آوری اموال تملیکی استان تحویل‌شده است.

جمالی بیان کرد: در بازه زمانی ۱۱ ماهه ۹۸ تعداد سه هزار و ۱۰۹ فقره گشت مشترک بازرسی با حضور تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل استاندارد، اتاق اصناف، اماکن نیروی انتظامی، فرمانداری در سطح بازار صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این گشت‌ها منجر به تشکیل هزار و ۵۷۱ فقره پرونده تخلف به ارزش حدوداً ۱۴ میلیارد و ۸۱۶ میلیون ریال و برای اجرای مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال‌شده است.