هواداران پیگیر جیمز باند خواستار به تاخیر افتادن زمان اکران بیست و پنجمین فیلم این مجموعه سینمایی تا اوایل تابستان و پایان شیوع ویروس کرونا شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، در شرایطی که قرار است «برای مردن وقت نیست» نخستین بار در دنیا ۳۱ مارس در رویال آلبرت هال لندن و سپس اوایل ماه آوریل (کمتر از یک ماه دیگر) در دیگر نقاط دنیا روی پرده برود، شیوع کروناویروس احتمال تعویق اکران آن را افزایش داده است. کاربران دو سایت هوادارای محبوب و معتبر با نوشتن نامه‌ای سرگشاه به تهیه‌کننده‌ها و پخش‌کننده تازه‌ترین فیلم جیمز باندی خواسته‌اند اکران آن تا تابستان به تعویق بیفتد.

در بخشی از این نامه خطاب به مدیران استودیوهای EON، مترو گلدوین مه‌یرز و یونیورسال آمده است: «حالا دیگر با خیال راحت می‌توان این را گفت که اکران «برای مردن وقت نیست» باید به تاخیر بیفتد. حالا وقت آن است که بهداشت و سلامت عمومی را بالاتر و مهم‌تر از سیاست‌های بازاریابی، برنامه‌ریزی پخش و هزینه‌های رویدادهای تبلیغاتی بدانیم. این فقط یک فیلم است.»

برنامه‌های تبلیغاتی اکران «برای مردن وقت نیست» در چین، کره‌جنوبی و ژاپن به تعویق افتاده و مسئولان هنگ‌کنگی هم زمان اکران بیست و پنجمین فیلم جیمز باندی را تا ۳۰ آوریل عقب انداخته‌اند. بر اساس آنچه در نامه هواداران آمده، گنجایش رویال آلبرت هال لندن ۵۰۰۰ نفر است و اگر فقط یک نفر از انبوه تماشاگران عادی و مهمانان سرشناس در این سالن آلوده به ویروس بدون نشانه‌های بیماری باشد، می‌تواند همه را آلوده کند.

«برای مردن وقت نیست» پنجمین و آخرین حضور دنیل کریگ به نقش مامور مخفی ۰۰۷ است و استودیوهای MGM و یونیورسال امیدوار بودند این عامل هم بتواند در موفقیت فیلم در گیشه جهانی تاثیرگذار باشد اما با شیوع ویروس کرونا در گوشه و کنار دنیا، بعید است «برای مردن وقت نیست» در اکران اوایل بهار بتواند تماشاگران را به سالن‌های تاریک سینما بکشاند.