«حسین رفیعی» مجری و بازیگر سینما و تلویزیون، شهروندان را به مشارکت همه خانواده در خانه‌تکانی و رسیدگی به وضعیت گل و گیاه‌های منزل در این روزهای کرونایی دعوت می‌کند.

همشهری آنلاین-پروانه بهرام‌نژاد: هنرمندی است که به اعتقاد خیلی‌ها با نقش «فَ فَ» در برنامه تلویزیون به شهرت رسیده و حالا یکی از مجریان توانمند و پرانرژی کشورمان است، ماندن را خانه را راهکار مهم در کنترل ویروس کووید ۱۹، مهمان ناخوانده این روزها می‌داند. او می‌گوید: «پیشنهاد من نظافت خانه و خانه‌تکانی جمعی است و توصیه می‌کنم مردم در خانه مشغول شوند.»

  • مرتب کردن کمد و انباری

اگر فکر می‌کنید ماندن در خانه کلافه‌کننده است، رفیعی یک پیشنهاد ویژه برایتان دارد و می‌گوید: «در قرنطینه خانگی باید از فرصت‌ها استفاده کرد چون همیشه ایرانی‌ها در هفته‌های پایانی سال دنبال این بودند که از کارفرماها و محل کار خود مرخصی بگیرند تا به کارهای خانه برسند یا در خانه‌تکانی کمک کنند. این میان اگر همسران هم شاغل بودند از خدا می‌خواستند چند روز زودتر از موعد تعطیل شوند تا به کارهای خانه رسیدگی کنند. از این رو اکنون فرصت خوبی است تا فارغ از وضعیت فعلی خود را با خانه‌تکانی و تمیزکردن انباری، کمدها، اتاق‌ها، پنجره و پرده‌ها سرگرم کرد. در این صورت نه تنها حال خودمان خوب می‌شود بلکه در کنار اعضای خانواده ضمن انجام یکسری کارهای مفید، سرگرم هم می‌شویم و هم درنهایت همین نظافت و پاکیزگی در سلامتی افراد بسیار موثر خواهدبود. »

  • رسیدگی به گل و گیاه منزل

همه ما هر سال در آستانه سال نو یکسری کارها انجام می‌دادیم که در شرایط فعلی امسال انجام آنها قابل تغییر است. رفیعی دراین‌باره معتقد است: «مردم امسال می‌توانند با اعضای خانواده و همفکری و درکنار همدیگر کارها را انجام دهند. مثلا علاوه بر اینها می‌توانند به گل و گیاه و گلدان‌های خانه رسیدگی کنند به همین سادگی در نهایت کلی کارهای خوب در خانه انجام می‌دهند و سرگرم هم می‌شوند. » این هنرمند محبوب یک آرزوی جمعی هم برای مردم دارد و می‌گوید: «آرزو دارم همه مردم کشورم در پناه خدا و از ویروس کرونا و همه بیماری‌ها به دور باشند.»