مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به ساخت ۵ هزار واحد مسکونی ویژه نیازمندان توسط بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی، گفت: تاکنون ۲ هزار و ۶۷۴ واحد مسکن محرومان در استان تکمیل شده است.

به گزارش همشهری آانلاین به نقل از فارس، علی‌اصغر آسمانی‌مقدم اظهار کرد: با توجه به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه در اسفندماه سال گذشته به خراسان‌جنوبی مقرر شد ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان استان ساخته شود.

وی با بیان این‌که از این میزان ۵  هزار واحد سهم بنیاد مسکن استان است که در این راستا ۶ هزار و ۵۶۴ پرونده تشکیل شده است، بیان کرد : از این تعداد پرونده برای ۵ هزار واحد مسکن محرومان در استان با بانک‌ها انعقاد قرارداد انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که برای ساخت ۵ هزار واحد مسکن محرومان سهمیه بنیاد مسکن انعقاد قرار داد انجام و تمامی واحدها تقریبا کار را شروع کرده‌اند، عنوان کرد: علاوه بر ساخت ۵ هزار واحد مسکونی، یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار، احداث خواهیم کرد.

آسمانی‌مقدم ادامه داد: در این راستا سال جاری سهمیه خراسان‌جنوبی یک هزار و ۵۰۰ واحد است که متقاضیان واجدالشرایط می‌توانند به شعب بنیاد مسکن در سراسر استان برای دریافت این تسهیلات مراجعه کند.

وی از تکمیل ۲ هزار و ۶۷۴ واحد مسکن محرومان در استان خبر داد و گفت: از این تعداد دی‌ماه امسال یک هزار و ۵۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده و همچنین یک هزار و ۱۷۴ واحد مسکونی تکمیل و آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: تاکنون ۴هزار و ۷۶۷ واحد به مرحله اجرای فنداسیون، ۴ هزار و ۳۶۷ واحد به مرحله دیوارچینی، ۳ هزار و ۷۷۳ واحد به مرحله اجرای سقف و ۳ هزار و ۳۱۴ واحد به مرحله سفت‌کاری رسیده است.  

آسمانی‌مقدم با بیان این‌که برای ساخت هر یک از این واحدها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود، بیان کرد: این واحدهای مسکونی در مناطق روستایی با متراژ ۴۰ تا ۶۰ متر مربع و اسکلت پیچ و مهره ساخته می‌شود.

وی از واگذاری زمین رایگان برای افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و مطرح کرد: با احداث این تعداد واحد مسکونی روستایی در استان ۱۳۰ رشته کد فعالیت در بحث مسکن فعال شده است.