به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد قانبیلی در تشریح جزئیات خط متروی پردیس با بیان اینکه مطالعات احداث متروی پردیس از حدود هشت سال قبل آغاز شده بود، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، این خط مترو به طول ۲۴ کیلومتر در دو ایستگاه ساخته میشود.
وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان مجری این طرح انتخاب شده و به زودی کارگاه ساخت متروی پردیس تجهیز خواهد شد، تصریح کرد: در مورد ساخت مترو پردیس دو سناریو در نظر گرفته شده که بر این اساس اگر شهرداری تهران موافقت کند، میتوانیم متروی پردیس را به تهران متصل کرده و از ایستگاه پایانی خط دو مترو که در حال ساخت است یعنی ایستگاه پایانه شرق، مترو را به پردیس امتداد دهیم اما در صورت عدم موافقت شهرداری تهران میبایست در ابتدای حوزه استحفاظی شهرستان پردیس ایستگاه ورودی مترو بسازیم.
نماینده استان تهران در شورای عالی استانها با بیان اینکه بر اساس برنامهریزیهای انجام گرفته این خط مترو با دو ایستگاه کار خود را آغاز خواهد کرد، افزود: ایستگاه ابتدایی در کریدر مرکزی فازهای ٨،٥ و١١ مسکن مهر ساخته خواهد شد و مترو ادامه مسیر تا انتهای شهر پردیس خواهد داد و بعد از پارک علم و فناوری نیز ایستگاه مترو طراحی شده است.
قانبیلی ادامه داد: البته مسئولان شهرستان پردیس خواهان احداث یک ایستگاه در جاجرود هستند؛ اما کارشناسان معتقدند از آنجایی که متروی پردیس در قطعه اول به زیر زمین خواهد رفت و بعد از طی چند کیلومتر با یک پل در ارتفاع قرار میگیرد؛ به دلیل بافت منطقه جاجرود و همچنین ارتفاع پل امکان احداث ایستگاه نیست که در این راستا مهندسان در حال بررسی این موضوع و پیدا کردن راه حلی هستند.
وی افزود: با توجه به توپوگرافی منطقه و بافت منطقه در طی مسیر مترو چند تونل و تعدادی پل پیشبینی شده است.
قانبیلی با بیان اینکه بر اساس برنامهریزیهای انجام شده، متروی پردیس ظرف مدت ۳۶ ماه ساخته میشود؛ اما قرارگاه خاتم الانبیاء بعنوان مجری این طرح، قول داده ظرف مدت ۳۰ ماه این خط را احداث کند، گفت: احداث مترو برای شهرستان پردیس، یک انتخاب نیست بلکه ضرورت است چرا که تا افق سال ۱۴۰۲ جمعیت شهرستان پردیس در پی تحویل واحدهای مسکن مهر به حدود ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید و با این جمعیت، مترو برای شهرستان پردیس یک الزام است.