سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت:خوردن الکل موجب مسمومیت می‌شود.

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر «محمدرضا نقی پور» با اشاره به مسمومیت الکل اظهارکرد: مردم گیلان باید توجه جدی داشته باشند که الکل را فقط برای ضدعفونی کردن دست‌ها و سطوح استفاده کنند.

در پاسخ به سوال آیا این موضوع صحت دارد که رطوبت گیلان موجب تشدید ویروس کرونا می شود، اظهارکرد: اکنون نمی‌توان درباره این موضوع نظر داد. باید در آینده با جمع آوری اطلاعات بیماری، نقش فاکتورهای محیطی مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در ادامه با اشاره به بسیج امکانات برای خدمات‌رسانی به بیماران و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا بیان کرد: تمامی ظرفیت‌های بیمارستان رازی رشت، نیروی دریایی و سایر بیمارستان‌ها در مناطق مختلف استان برای ارائه خدمات به بیماران دچار عفونت تنفسی فعال است.

وی اظهار کرد: پزشکان، پرستاران و کادردرمانی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند، بنابراین لوازم حفاظت فردی مرتب از وزارت بهداشت دریافت می شود و روزانه در اختیار آنان قرار می گیرد.

تنها متخصص بیماری‌های اپیدمی در گیلان گفت: اکنون در سطح اپیدمی بیماری کرونا قرار داریم. مردم باید هشدارها را جدی بگیرند و جز در مواقع اضطرار از منزل خارج نشوند.