استاندار کردستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و هشدارهای اکید دولت در روزهای گذشته، استان کردستان نیز به فهرست استان‌های ممنوع برای سفر و بازدید قرار گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، بهمن مرادنیا با اشاره به ممنوعیت سفر به استان کردستان اظهار کرد: از امروز سه‌شنبه ۲۰ اسفند از پذیرش و اسکان مسافران و مهمانان تا اعلام وضعیت عادی در همه شهرها و روستاهای استان کردستان معذوریم.

وی با اشاره به لزوم همکاری و مشارکت هر چه بهتر مردم در این زمینه افزود: برای تامین سلامت و جلوگیری از گسترش شیوع بیماری کرونا در زمینه پذیرش مهمانان نوروزی هیچ برنامه‌ای نداریم و پذیرای مسافران نخواهیم بود.

استاندار کردستان ادامه داد: مردم کردستان، مهمان نواز و مهمان دوست هستند ولی به دلیل شرایط موجود برای تعطیلات نوروز سال جدید قادر به پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی نخواهند بود.

مرادنیا گفت: برای تعطیلات نوروز سال آینده اجازه برپایی چادر و یا اقامت در پارک ها و مناطق گردشگر پذیر به هیچ کسی داده نمی‌شود و به همین دلیل همکاری و مشارکت بهتر مردم در این راستا نیز انتظار داریم.

وی با اشاره به بسیج تمامی ظرفیت های استان کردستان در راستای مقابله با ویروس کرونا گفت: همه توان و ظرفیت بخش های دولتی و حتی خصوصی در راستای مقابله با گسترش ویروس کرونا بسیج شده است و این روند به صورت جدی دنبال و پیگیری می‌شود.

استاندار کردستان با تقدیر از جامعه سلامت استان کردستان بیان کرد: تمامی کادر بهداشت و درمان استان به صورت شبانه روزی پای کار هستند و باید از تلاش‌های این عزیزان به صورت ویژه تقدیر کنم.

وی با بیان اینکه همکاری مردم و رعایت بهداشت فردی نیز از ضرورت های امروز برای مقابله با گسترش کرونا است، افزود: انتظار ما از همه مردم استان این است که با در خانه ماندن در راستای شکست این ویروس ما را کمک کنند.