مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم استان در جشن نیکوکاری امسال با افزایش ۴۵ درصدی به ۷۵ میلیاردریال رسید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن مسعودیان راد افزود: ۵۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک به صورت نقدی و غیر نقدی مردم استان سمنان از طریق ۶۳ مرکز نیکوکاری جمع‌آوری شد.

وی اظهار داشت: بقیه کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری امسال از دفاتر ۱۱ گانه کمیته امداد استان سمنان جمع‌آوری شد و این پرداخت‌ها همچنان ادامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ادامه داد: جشن نیکوکاری امسال با وجود همه محدودیت‌های بهداشتی به دلیل شیوع ویروس کرونا با حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم برگزار شد.

وی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای سرعت‌بخشی توزیع کمک‌های مردمی به نیازمندان، تصریح کرد: این مساله با هدف تامین اقلام و کالاهای ضروری مددجویان تحت پوشش این نهاد در آستانه عید نوروز است.

مسعودیان راد ابراز داشت: کالاهای اهدایی بعد از ضدعفونی به مددجویان تحویل داده و تمام ضوابط بهداشتی در خدمت مردم و نیازمندان انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)  استان سمنان یادآور شد: با توجه به لزوم رعایت توصیه‌های وزارت بهداشت به منظور جلوگیری از ایجاد تجمع و شیوع ویروس کرونا، پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی کمیته امداد استان برپا نشد و مردم از طریق دفاتر و مراکز نیکوکاری در این جشن شرکت کردند.

جشن نیکوکاری هر ساله در نیمه دوم اسفندماه و در آستانه سال نو با هدف نهادینه کردن سنت حسنه احسان و نیکوکاری و بسیج منابع عمومی کشور در تامین مایحتاج خانواده‌های نیازمند اجرا می‌شود.

۱۷ هزار خانوار سه تا چهار نفره در استان سمنان تحت پوشش کمیته امداد هستند.